در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
برای انتخاب اسکیت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای انتخاب اسکیت به چه نکاتی باید توجه کرد؟


راهنمای انتخاب کفش اسکیت

اجزای کفش اسکیت

کفش اسکیت از قسمت های مختلفی تشکیل شده که آشنایی با آنها و عملکرد هر یک شاامل موارد زیر است:

Wheels: چرخ های کفش اینلاین اسکیت رولر از نظر اندازه، مقاومت، سختی و جنس و گاها متناسب با نوع تمرین در تعداد هم متفاوت است. جنس چرخ ها عموما از پلی اورتان بوده و درجه سختی که با علامت A بر روی چرخ نشان داده می شود، ممکن است نرم تر یا سخت تر باشد. هرچه میزان سختی چرخ ها کمتر باشد و حرکت نرمتر، در اصطلاح رایج ژله ای گفته می شود. اندازه چرخ ها با mm مشخص می شود که هر چه کوچکتر باشد، امکان جابه جایی و تغییر جهت بیشتری به فرد می دهد.
Bearings: کیفیت بلبرینگ برای یک سرخوردن مناسب بسیار اهمیت دارد. بلبرینگ این محصول، از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر کدام قابلیتی مهم دارند. هر چرخ، دارای دو بلبرینگ است که با روغن یا گریس روان می شوند. نمونه های پرس شده گاها قابلیت سرویس شدن هم دارند. جنس آنها از آلیاژ فولاد و کربن بوده و ترکیب صحیح این مواد تضمین کننده میزان فشار وارده هستند. معروفترین استاندارد ایزو برای بلبرینگ آبک (ABEC) بوده که میزان تحمل، ظرفیت بار، شعاع استاندارد و حتی نوع طراحی آن را مورد بررسی قرار می دهد. دقت کنید که هرازگاهی باید بلبرینگ ها را بادقت جدا کرده و با یک فرچه کوچک و کمی گریس کاملا تمیز کنید تا عمر طولانی تری برای کفش های خود در نظر بگیرید.

اجزای تشکیل دهنده کفش اسکیت

Frame: فریم همان قابی است که چرخ ها را پوشش می دهد و کفش بر روی آن قرار می گیرد. فریم باید قابلیت تنظیم و جابه جایی داشته و جنس با کیفیت آن جهت ایمنی و دوام بیشتر مهم است. فریم ها از جنس کامپوزیت، فلز و آلومینیوم  به کار می رود.
Boot: بوت یا همان چکمه ای که بر روی فریم قرار می گیرد و پوشیده می شود از لحاظ جنس رویه که نرم یا سخت باشد متمایز می شود. جنس آن می تواند از کربن، پلاستیک و یا کامپوزیت باشد که متناسب با رشته انتخابی و وزن ورزشکار تعیین می شود.
آستر داخلی یا جوراب: اینکه آستر داخلی کفش از چه جنسی باشد که کیفیت لازم را داشته و قابلیت تهویه هوا هم داشته باشد جهت راحتی فرد حائز اهمیت است. اینکه جوراب داخلی قابل جدا شدن باشد و بتوان به راحتی آن را شستشو کرد نیز از وِیژگی های یک کفش اسکیت محسوب می شود.
Power straps: تسمه های محافظ کفش اسکیت یا همان فیکسرها مدل های مختلفی دارند. مدل بندی یا به صورت قلاب با چسب ولکرو و یا به صورت سگکی که مانند ریل وارد قفل شده و ضامن آن انداخته می شود.
وجود ترمز کفش برای مبتدیان که تازه می خواهند این ورزش مهیج و مفرح را شروع کنند مسلما ضروری است. ترمز در قسمت پشت یکی از لنگه های کفش و در انتهای فریم متصل می شود.

کفش اسکیت مناسب کودکان

راهنمای انتخاب کفش اسکیت بچه گانه

اینکه چه زمانی بچه های شما می توانند اسکیت بازی کنند؟ کودکان به طور معمول از سن 2 تا 3 سالگی می توانند آموزش این بازی مفرح و هیجان انگیز را شروع کنند. اما پاسخ واقعی فقط به کودک شما بستگی دارد. اگر کودک علاقه دارد و تعادل خوبی می تواند حفظ کند آموزش را آغاز کنید ولی برای بیشتر بچه ها، چهار یا پنج سالگی بهترین زمان برای یادگیری ااین ورزش است. فقط به یاد داشته باشید که هر کودک زیر هشت سال جهت جلوگیری از صدمه یا آسیب دیدگی باید همیشه تحت نظارت یک بزرگسال باشد.
کفش اسکیت بچه ها از نظر ساخت بسیار شبیه بزرگسالان است (اما با چرخ های کمی کوچکتر) و اینکه اکثراً قابل تنظیم هستند. بنابراین وقتی بچه های شما به طور حتم رشد می کنند، بنابراین این محصول برای کودکان، عمر طولانی تری خواهد داشت. طول آنها بیشتر با تنظیم ساده انگشت معمولاً 3 تا 5 اندازه در هر مدل گسترش می یابد و بزرگتر می شود.
اولین کفش کودک شما ممکن است از سایز J1 باشد که تا J7 موجود است. J مخفف Juvenile یا toddler است. کوچکترین سایز برای سنین نوجوانان از j8 و تا j13 موجود می باشد. از زمانی که سایز 1 کفش برای کودک اندازه شود، همان کفش اسکیت سایز بزرگسالان به پایش اندازه شده است. هیچ ارتباطی به سن و اندازه کفش در کودکان وجود ندارد. نکته مهم این که از نظر اقتصادی عاقلانه این است که اگر محصول انتخابی شما برای کودکتان قابلیت تنظیم سایز ندارد، هنگام سفارش یک سایز بزرگتر انتخاب کنید که در صورت لزوم می توانند یک جفت جوراب ضخیم بپوشند. ولی سایز خیلی بزرگتر امکان تمرین و بازی راحت را به کودک نداده و او را از این بازی مفرح دلزده می کند. همچنین سایز خیلی بزرگتر مسلما وزن بیشتری داشته و موجب کشیدگی تاندون آشیل و آسیب دیدگی می شود.

انتخاب کفش اسکیت از ایران اسپورتر

حتما از فروشگاه های معتبر اسکیت تهیه کنید!

برای تهیه محصول مناسب و کاربردی حداقل حدود 500 هزار تومان باید هزینه کنید و هر چیزی با قیمتی کمتر از این هدر دادن پول شما است زیرا جنس بی کیفیت به شما امکان نمی دهد با خیال راحت بازی کنید. مراقب فروشگاه های ورزشی غیرمعتبر باشید که ادعا می کنند با وجود تخفیفات زیاد، محصول ارزان به شما می دهند. آن کفش ها راحت نیستند، زود خراب می شوند، پشتیبانی لازم از مچ پاها را ندارند، سیستم بستنشان قوی نیست و منجر به آسیب می شوند. کفش اسکیت بادوام مسلما از تجهیزات و قطعات باکیفیت ساخته شده و قیمتی مشخص و تعیین شده دارد. اگر به این محصول به عنوان تفریح یا حتی ورزشی سالم و مفرح نگاه می کنید، هم برای خودتان و کودکتان ارزش قائل شوید و کفشی مناسب از یک فروشگاه معتبر خریداری نمایید. تا در کنار تمرین و فعالیت ذهنتان از ایمنی کفش و کیفیت محصول آسوده باشد.

تفاوت کفش اسکیت زنانه و مردانه

آیا کفش اسکیت مردان و زنان تفاوتی دارد؟

آیا تفاوت واقعی در طراحی کفش اسکیت زنان و مردانه وجود دارد؟ در واقع به غیر از سایز تفاوتی فیزیکی از لحاظ فرم پا و ارگونومیک بین نوع مردانه و زنانه هست که فقط افراد حرفه ای و آموزش دیده متوجه آن می شوند. بیشتر مدل های بزرگسالان در این گروه دارای چرخ های بزرگ با ابعاد بین 76 میلی متر و 90 میلی متر هستند. البته اگر تازه کار هستید، به منظور تعادل بهتر توصیه می کنیم از 84 میلی متر بالاتر انتخاب نکنید. مدلهای بزرگسال تقریباً همیشه در مدل های زنانه و مردانه جداگانه با مارک های بهتر عرضه می شوند که اتصالات آنها متناسب با آناتومی و شکل خاص پای مردان یا زنان ممکن است متفاوت باشد. 
در کفش های اسکیت سرعتی حرفه ای معمولا برش کفش متناسب با پای آقایان طراحی می شود و رنگ سیاه یا سفید مخصوص آقایان در نظر گرفته شده و بقیه رنگها برای خانم هاست. ولی اگر خانمی رنگ سفید بخواهد می تواند یک سایز کوچکتر بردارد تا در آن احساس راحتی کند. البته اگر در سطح حرفه ای کار می کنید هر برند برای خود شاید قوانینی در طراحی داشته باشد. مثلا بعضی مدل ها دارای پنجه های پهن تر بوده که برای آقایان مناسبتر و آنهایی که عرض کمتر دارند برای خانم ها ایده آل ترند.

برای مشاهده و خرید اسکوتر در ایران اسپورتر کلیک کنید.

هزینه کفش اسکیت

برای خرید اسکیت چقدر باید هزینه کرد؟ و چه عواملی بر این هزینه اثر می گذارند؟

در مورد این محصول، هرچه بیشتر هزینه کنید، بیشتر به دست می آورید. یعنی راحتی بیشتر پا درون کفش، قاب های آلومینیومی برای کنترل بهتر، یاتاقان های باکیفیت تر برای سر خوردن بیشتر، چرخ های بادوام و استاندارد برای تناسب بیشتر و غیره در قیمت گذاری کفش اسکیت تاثیرگذار هستند. همچنین قطعات تشکیل دهنده آن که قبلا توضیح داده شد، اگر دارای کیفیت مناسبی باشند انتخاب ارجح تری کرده اید. مثلا قسمت بوت کفش سفت باشد شکننده تر است تا اینکه نرم و راحت که قطعا هزینه ای نامعقول کرده اید. فیکسرها و بندهای کفش اگر دارای قفل کننده ریلی باشند مسلما نسبت به حالت چسبی ایمنی بیشتری دارند و گرانتر هستند. فریم های پلاستیکی به طور حتم در مقابل فریم های کامپوزیتی و آلومینیومی ضعیف تر بوده و به علت نداشتن قابلیت ارتجاعی شکننده ترند. کیفیت بلبرینگ ها بسیار اهمیت ویژه ای دارد که دارای استاندارد لازم از لحاظ مقاومت باشند. شما می توانید یک کفش اسکیت بسیار با کیفیت و بادوام از یک برند اصل را دست دوم تهیه کنید و مدتها از آن استفاده بهینه کنید تا اینکه برای یک محصول بی کیفیت اما نو، هزینه کنید.

روش اندازه گیری سایز کفش اسکیت

روش اندازه گیری سایز پا

اندازه گیری سایز پا، بخش مهمی در فرآیند خرید است. خرید یک کفش اسکیت با اندازه نامناسب می تواند منجر به عملکرد ضعیف، درد پا می شود. سایز اسکیت بزرگ موجب شناور شدن پا درون آن شده و کنترل را کاهش می دهد. همچنین از مچ پاها پشتیبانی کافی نکرده که موجب آسیب دیدگی می شود.

سایز مناسب بزرگسالان

بیشتر مدلهای غلتکی قرار است متناسب با اندازه استاندارد کفش شما باشند. بنابراین، اگر در کفش های روزمره خود سایز 8 می پوشید، سایز 8 در اسکیت غلتکی مناسب خواهد بود. اکثر مارک های معروف اندازه ای متناسب با مارک های محبوب و معتبر کفش دارند که انتخاب آنها راحت تر است. از آنجا که پای بزرگسالان رشد خود را کرده و دیگر تغییری نمی کند حتما همان سایز خریداری کنید.
هنگامی که کفش را برای اولین بار امتحان می کنید ممکن است احساس کنید که آنها خیلی محکم هستند اما چند ترفند برای اطمینان از اندازه مناسب آنها وجود دارد. هنگامی که ابتدا آن ها را می پوشید، بررسی کنید که انگشتان شما در کجا قرار دارند. اگر آنها به سختی جلوی اسکیت را لمس کنند و جای آنها خوب است، نگران نباشید به آنها عادت می کنید. اگر انگشتان شما حلقه یا مچاله شده باشد، اسکیتها خیلی کوچک هستند و باید انگشتان پا کاملا آزاد باشند. برای بررسی کفش های اسکیت بهتر است بعد از پوشیدن آن ها از زانوها خم شوید تا خود را در موقعیت بازی قرار دهید. در این موقعیت اگر انگشتان پای شما در عین راحتی جلوی کفش را لمس می کنند، سایز مناسب را انتخاب کرده اید.

 

سایز مناسب کودکان

کفش را به کودک بپوشانید و در حالی انگشتانش در حالت راحت و بدون تاشدن هستند یک مداد پشت پاشنه پا درون کفش قرار دهید. مداد باید به راحتی جا برای حرکت داشته باشد. در غیر اینصورت اگر تنگ باشد موجب ساییدگی قوزک پا و زخم شدن انگشتان پای کودک می شود. البته اکثر آن ها دارای سه سایز تغییر اندازه هستند و با انتخاب درست می توانید برای مدتها تا زمانیکه پای کودک بزرگتر می شود آن را تنظیم کرده و استفاده بهینه کنید.

برای مشاهده انواع اسکیت برد در ایران اسپورتر کلیک کنید. 

نکات قابل توجه در خرید اسکیت کفشی

در هنگام خرید و انتخاب اسکیت باید به چه چیزهایی توجه داشته باشید؟

ورزش های خیابانی برای تناسب اندام، ورزش، تفریح و حتی حرکات نمایشی و رقص ساخته شده اند. این راهنما به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب کفش اسکیت متناسب با نیازتان را داشته باشید.
• اندازه چرخ ها اگر کوچکتر و فریم کوتاهتر باشد برای جابه جایی راحت تر و تغییر جهت بیشتر مناسب ترند. چرخ های بزرگتر و فریم های بلندتر از بوت کفش برای رشته های سرعتی که تغییر جهت کمتری دارند کاربردی ترند.
• به جنس بدنه کفش دقت کنید که آیا از پلاستیک سخت است یا پارچه و کربن که در این صورت در پای شما راحتی بیشتری را موجب می شود.
• همراه داشتن لوازم ایمنی مناسب چه برای کودکان و چه بزرگسالان در هنگام خرید نکته قابل توجهی است که میزان آسیب دیدگی و بروز حوادث را به حداقل برساند.
• انتخاب صحیح کمپانی و برند تولید کننده کفش و نیز خرید از یک فروشگاه معتبر حتی به صورت اینترنتی از موارد مهمی است که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید کیفیت مناسب با طول عمر طولانی تر بیابید.
• اگر جوراب یا آستری داخلی کفش به راحتی قابل جدا کردن باشد، همیشه می توانید پس از هر تمرین آنها را شسته و از بوی تعریق و رطوبت نجات دهید.
• مدل های اینلاین متناسب با اندازه پای آقایان طراحی شده اند. پس خانم ها باید یک اندازه کوچکتر سفارش دهند.
• اگر یک محصول همه جانبه با ظاهر کلاسیک می خواهید، باید سراغ اسکیت غلتکی بروید که به آن مدل چهار چرخ نیز می گویند. آنها با یک پایه گسترده طراحی شده اند که ثبات خوبی را برای شما فراهم می کند و برای همه سنین هم بچه ها و همچنین افراد مسن نیز مناسب است. مدل های اینلاین هر 4 چرخ در یک خط قرار دارند و کنترل کردن آنها کمی سخت تر است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید اسکیت برد 

بهترین برندهای کفش اسکیت

برندهای معتبر اسکیت

برندهای مختلفی اقدام به تولید این محصول کرده اند که در زیر معرفی می شوند همه برندهای معتبر در جهان نیستند. اما به هر حال افراد حرفه ای که در سطح مسابقات کار می کنند، کیفیت بالای محصول که از نام کمپانی و برند آن مشخص می شود را در گزینه های انتخابی خود قرار می دهند. معیار برندهای معرفی شده بر اساس مدت زمان و قدمت این کمپانی ها، کیفیت بالا و تمرکز بر عملکرد محصولاتشان است.
Rollerblade : اولین مارک معتبر کفش اسکیت Rollerblade است که از سال 1982 به عنوان اولین شرکت تولید و توزیع جهانی فعالیت خود را آغاز کرد. این برند : سرعت (مسابقه ای و مسافت طولانی) ، تناسب اندام (عملکردی، تفریحی، آموزش x) ، شهری (freeskate، تهاجمی) را همه با کیفیت عالی تولید می کند. مدل اسلالوم و آزاد هم جزء محبوب های این برند محسوب می شود. وقتی به سراغ برند رولربلید می روید حتما کیفیتی خوب و استاندارد و مقرون به صرفه پیدا خواهید کرد.
SEBA : کمپانی سبا در سال 2005 راه اندازی شد و تمرکز تولیدات خود را بر روی اسکیت هایی با عملکرد بالا قرار داد که حداکثر کنترل در اختیار فرد باشد. Seba در تولید سبک آزاد مشهور است. برای افرادی که بخواهند سریع بروند، اسلالوم انجام دهند و ترفندهای نمایشی بزنند، برند سبا برای آنها عملکردی بهینه دارد.
Powerslide : داستان پاوراسلاید از سال 1994 توسط ایده ماتیتاس نول آغاز شد و سه سال بعد خط تولید آنها راه اندازی گردید. این کمپانی همواره در حال توسعه و پیشرفت بوده و مشتریان خوبی در سبک سرعت بالا دارد. علاوه بر آن برند Powerslide در تولید اسکیت های فیتنس و تفریحی هم گزینه های خوبی برای انتخاب دارد.
USD : از سال 1997 برند یو-اس-دی در تولید کفش های اسکیت اینلاین تهاجمی فعالیت خود را آغاز کرد. مدل های تهاجمی این کمپانی با فناوری های بسیار جدید دارای بهترین کنترل و عملکرد هستند. 
K2 : شرکت کا-2 در سال 1962 ساخت اسکی را در نزدیکی سیاتل واشنگتن آغاز کرد. اما از سال 1993 شروع به فروش کفش های اسکیت با کیفیت عالی کرد. تخصص آنها در تولید بوت های نرم و راحت است. اما برای سبک آزاد باید برندی دیگر را انتخاب کنید. تولید مدل های تفریحی، فیتنس و آگرسیو همان لایف استایل برند K2 است. بهترین کفش اسکیت از هر نظر مدل (K2 Alexis 84 Boa) برای خانم ها و مدل (K2 F.I.T 84 Boa) برای آقایان است.
Roces : تاریخچه این کمپانی به سال 1952 در 50 کیلومتری شهر ونیز برمی گردد. آنها از تولید کفش های اسکی کار خود را آغاز کردند و در دهه 70 کفش های اسکیت روی یخ در دستور کارشان قرار گرفت تا در دهه 90 در یک نمایش در لاس وگاس متوجه مدل های اینلاین شدند و تولید آن را شروع کردند. سبک آزاد، فیتنس و تهاجمی از سبک های عالی محصولات روسز هستند.
Bauer : آنها متخصص هاکی روی یخ هستند و از بینش، فناوری و نوآوری خود برای ایجاد بهترین مدلهای هاکی اینلاین روی کره زمین استفاده کرده اند. شاید قدمت این برند بائر به سال 1927 بازگردد ولی در لیست تولید اسکیت هاکی است.
برندهای معتبر دیگری نیز هستند که در سطح جهانی شناخته شده اند مانند: Razors ، Them ، Fila ، Flying Eagle ، Adapt ، Zetrablade ، Maxum Edge 90 ، Twister Edge

لوازم ایمنی برای بازی و تمرین اسکیت

خرید لوازم ایمنی را فراموش نکنید!

همیشه وسایل ایمنی لازم را همراه داشته و از آنها استفاده کنید. تجهیزات ایمنی شما را از آسیب دور نگه داشته و در هر لحظه تمرین این اطمینان خاطر را می دهد که در شرایط ایمن فقط بر روی بازی خود متمرکز باشید.
کلاه ایمنی از اصلی ترین تجهیزات ایمنی این بازی است و برای محافظت بهتر سر و استخوان جمجمه در صورت سقوط به عقب و یا به سمت پایین باید مورد استفاده قرار بگیرد. مطمئن شوید که کلاه ایمنی شما به درستی متناسب سرتان بوده و قلاب آن محکم  مناسب بسته شده باشد. همیشه بندهای چانه را زیر چانه خود محکم ببندید تا کلاه ایمنی در حین تمرین به اطراف حرکت نکند و موجب خستگی و آزار شما شود. کلاه اسکیت عموما از جنس کائوچو با رویه پلاستیک ساخته می شود و وزن بسیار کمی دارد. همچنین شیارهای روی کلاه جهت عبور هوا و تهویه و جلوگیری از تعریق موها قرار دارد.
بالشتک زانوها، آرنج ها و محافظ های مچ دست نیز به جلوگیری از خراش کمک می کنند و همچنین در صورت زمین خوردن، یا سرخوردن بدون کنترل برای استخوان ها مانند بالشتک عمل می کنند و آسیب دیدگی را به حداقل می رسانند.
دستکش سبک نیز در بازی اسکیت می تواند انگشتان شما را ایمن نگه دارد.
در تمرینات سرعتی محافظ دهان در صورت سقوط یا زمین خوردن های ناگهانی از دندان و دهان محافظت و پشتیبانی می نماید.

کفش اسکیت برای بزرگسالان

نکات انتخاب اسکیت برای بزرگسالان

نکته قابل توجهی که در خرید باید به آن دقت کنید کیفیت و سایز مناسب است. کفش اسکیت برای بزرگسالان از آن مواردی است که متناسب با رشته و سبک انتخابی باید با کیفیت ترین را خریداری کنید. چرا که سایز پای شما دیگر تغییری نمی کند و یک کفش باکیفیت و از برندی معتبر می تواند دوام، مقاومت و ماندگاری حتی تا 10 سال هم داشته باشد. پس بهتر است یکبار برای همیشه هزینه کنید! البته چون افراد بزرگتر وزن بیشتری داشته و در پرش ها و فرودها وزنی چند برابر بر چرخ ها و فریم و بلبرینگ ها وارد می کنند جنس آلیاژ به کار رفته در یاتاقان و کیفیت چرخ ها نیز اهمیتی چند برابر نسبت به مدلهای بچگانه دارد. در مورد انتخاب سایز مناسب جهت پای بزرگسالان اطلاعات کامل در جدول فوق داده شد.

 

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...