در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
راهنمای خرید عینک شنا متناسب با هر فرد به همراه ویدیو و عکس

راهنمای خرید عینک شنا متناسب با هر فرد به همراه ویدیو و عکس




انتخاب بهترین عینک شنا

انتخاب عینک برای هر شناگر جدیدی می تواند سخت و دغدغه آمیز باشد. بسیاری از شناگران به هر عینکی که در محدوده قیمتی مورد نظرشان است، رضایت می دهند بدون هیچ تحقیقی در مورد اینکه کدام عینک شنا برای آنها بهتر است؟
درست است که همه عینک‌های شنا یک کار را انجام می‌دهند، از چشم ها در آب محافظت می کنند، انواع مختلف عینک‌ها شکل، دید و دوام متفاوتی دارند. با انتخاب نوع مناسب عینک، شناگران می توانند در طول مدت حضورشان در آب موثرتر باشند. اگر برای استخر روباز و کنار ساحل قصد خرید عینک شنا دارید لنزهای رنگی و پولاریزه و آینه ای انتخاب های بهتری هستند. تقریبا همه عینک هایی که در حال حاضر تولید می شوند خاصیت uv و محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش را دارند، ولی اینکه میزان این مقاومت چقدر باشد و تا چه حد نیاز شما را در مکانی که قصد شنا کردن دارید، مرتفع کند بسیار اهمیت دارد.
ضد مه و ضدبخار بودن هم از ویژگی های دیگر عینک شناست که باید به آن توجه کنید. عینک های شنا تولید شده از برندهای معتبر همیشه این ویژگی ها را دارند ولی عینک شنا ارزان قیمتی نیستند. پس با توجه به امتیازهایی که بهترین مارک عینک شنا ارائه می دهد می بایست هزینه کنید. قیمت عینک شنا ضد بخار یا همان آنتی فاگ ار هر برندی متفاوت است.
پنج نوع مختلف عینک در دسترس شناگران وجود دارد. رقابتی(سرعتی) ، تمرینی(استقامتی)، تفریحی، ماسک و سوئدی.

 

عینک های سرعتی آرنا

عینک شنا مسابقه سرعت

عینک مناسب برای شنای سرعت که در رقابت ها مورد استفاده قرار می گیرند همان عینک های باریک و کوچکی هستند که کاملا درون چشم قرار می گیرند. آنها اغلب دید محیطی پایینی دارند، اما بیشتر آنها دارای رنگ آینه ای روی لنزها هستند تا مزیت روان بودن در آب، ایجاد کنند. اصولا پل بینی آنها قابل تعویض است، واشرهای لاستیکی در امتداد لنزها وجود دارد و بندهای عینک از کنار لنزها دو تکه بوده و قابل تنظیم هستند تا کاملا بر روی چشم شناگر فیت شوند. این عینک‌های شنای مسابقه ای کمترین راحتی و دوام را دارند، با این حال، کمترین میزان کشش را هنگام شنا کردن ایجاد می کنند، به این معنی که به شناگران کمک می کنند سریع‌تر در آب حرکت ‌کنند. به همین دلیل، عینک های شنای سرعت معمولاً برای رقابت و مسابقات خریداری می شوند. یکی از برندهای سازنده عینک شنا سرعت، آرناست که در تولید عینک شنا سرعت حرفه‌ای پیشروست.

عینک شنای سرعت آرنا کبرا کور

عینک شنا آرنا Cobra Core
هنگام شنا با حداکثر سرعت، به عینک Cobra Core نیاز دارید تا دید وسیع و راحتی مطلوب را برای شما فراهم کند. این عینک برای مسابقات شنا و تریاتلون طراحی شده است و دارای لنزهای سخت و بادوام با کارایی بالا جهت دید کریستالی است. همچنین شکل خاصی برای بهبود دید جانبی شناگر دارد. عینک کبرا کور آرنا ضد بخار و ضد نشت بوده و از چشمها در برابر اشعه ماورابنفش محافظت ایمن دارد.

عینک شنای سرعتی یاماکاوا

عینک شنا یاماکاوا 1715DM-N
عینک شنای یاماکاوا مدل 1715DM-N لنزهایی با طیف دورنگ داشته که با وجود حالت منحنی که دارد کاملا بر روی صورت می خوابد. وسعت دید این لنزها به علت منحنی بودن بسیار بالاست و رنگی بودن آنها دارای ویژگی ضد UV و محافظت از چشمها در برابر اشعه فرابنفش دارد. بند سیلیکونی این عینک برخلاف اکثر عینک ها در قسمت پشت سر تنظیم اندازه شده و دارای قفل جدا برای بسته شدن در پشت سر دارد، البته به علت داشتن انعطاف مناسب می توان بدون باز و بسته کردن قفل بند از آن استفاده کرد

عینک شنا استقامت اسپیدو

عینک شنا استقامت

عینک‌های شنا استقامتی کمی حجیم‌تر از عینک‌های مسابقه ای سرعتی هستند، با این حال هنوز ویژگی های نسبتاً کمتری دارند. در حالی که آنها درون آب کشش بیشتری نسبت به عینک‌های رقابتی دارند، اما راحت‌تر و بادوام‌تر هستند و برای استفاده مداوم روزانه مناسب‌ترند. اغلب آنها پل بینی ثابت دارند و واشرهای لاستیکی روی لنزها قرار دارد. عینک شنای تمرینی دارای بندهای قابل تنظیم بوده که از کنار لنزها یک تکه و در پشت سر دو تکه می شوند. عینک مناسب برای شنا استقامت جهت زنده ماندن در سخت ترین برنامه های تمرینی طراحی و تولید شده اند. شناگران حرفه ای مسابقات شنای سرعت در تمرینات قدرتی از این نوع عینک ها استفاده می کنند چرا که مدت زمان طولانی می شود، آنها را بر روی چشم تحمل کرد! به خاطر مقاومت بیشتر عینک های استقامت در مسابقات سه گانه (تریاتلون) هم اصولا کاربرد بیشتری دارد. زاگز و آرنا از برندهای سازنده عینک شنا استقامت حرفه ای هستند.

عینک شنای استقامتی زاگز

عینک شنا زاگز Predator Flex Polarized
با داشتن عینک شنا زاگز Predator Flex Polarized عملکرد شما در شنا درخشان تر و خیره کننده تر از نور خورشید خواهد بود!
همانطور که از نام این عینک مشخص است، ویژگی اصلی آن لنز های پولاریزه می باشد که نه تنها نورهای خیره کننده ی محیط را کاهش می دهد، بلکه نور آبی را از بین می برد و برای شرایط نوری سطح بالا و تابش مستقیم آفتاب ایده آل است. بنابراین وضوح بصری را افزایش داده و درک عمیق تری از محیط ارائه می دهد.

عینک شنای پرفورمنس پریدیتور زاگز

عینک شنا زاگز Predator Flex 2.0Performance
عینک شنا زاگز Predator Flex 2.0 Performance به شما کمک می کند تا در رقابت ها و مسابقات شنا متفاوت و پیشرو باشید و بهترین عملکرد خود را نمایش دهید. در تولید این عینک از جدیدترین و منحصربه فردترین لایه ی سیلیکونی اطراف لنز یا همان واشرهای Ultra Fit شرکت زاگز استفاده شده تا فشار وارد شده به اطراف چشم را کاهش داده و راحتی فوق العاده ای را ارائه می دهد و با قرارگیری مناسب و فیت شدن روی صورت و چشم ها از نفوذ آب به داخل جلوگیری می کند.

عینک شنا تفریحی و ارزان قیمت

عینک شنا تفریحی

عینک شنا مناسب برای تفریح بسیار حجیم تر از عینک های استقامت هستند. این عینک ها در دسته عینک شنا ارزان قیمت محسوب می شوند. آنها کشش بسیار بیشتری را ارائه می دهند، اما راحت ترین عینک هایی هستند که تا کنون در مورد آنها صحبت کردیم. آنها معمولاً شامل لنزهای تخت بزرگ هستند که توسط لاستیک سیلیکونی یا پلاستیک بادوام احاطه شده است. این عینک‌ها دارای بند‌های لاستیکی ضخیم قابل تنظیم هستند و واشرهای لاستیکی در امتداد لنزها دارند که کمتر مستعد لیز خوردن روی صورت شناگر است. عینک‌های تفریحی دید محیطی وسیعی دارند، طراحی‌های بسیار بادوام دارند و اغلب دارای پوشش ضد تابش نور هستند.

عینک شنای گوگیر دار یاماکاوا

عینک شنا یاماکاوا 1633-N
عینک شنای یاماکاوا مدل N-1633 با طرحی متفاوت برای سلیقه های خاص تولید شده است. مدل فریم این عینک مستطیلی با لنز صاف بوده که از کناره ها جای دید ندارد. به علت اینکه بعضی شناگران با لنزهایی که در قسمت کناری چشمها وسعت دید دارند ممکن است دچار خطای دید و در نتیجه آزار چشم شوند، این عینک گزینه مناسبی برای آنهاست.

ماسک شنا

ماسک شنا

ماسک های شنا حجیم ترین عینک های موجود در بازار هستند و به همین دلیل برای تمرین ایده آل نمی باشند. آنها بیشتر صورت شناگر را پوشش می دهند و قوی ترین مهر و موم را در بین هر نوع عینک ایجاد می کنند. لنزهای واید ماسک شنا، دید تقریباً کاملی را در اطراف شناگر ارائه می دهند. به این ترتیب، این ماسک‌ها برای شنای اکسپدیشن مانند غواصی مناسب هستند. ماسک‌های شنا توسط شناگران آب‌های آزاد استفاده می‌شوند که دید بیشتر را برای شنای طولانی‌تر خود ترجیح می‌دهند. لنزهای عینک شنای ماسک به صورت یک تکه و یا دو تکه بزرگ طراحی می شوند. بعضی از ماسک های شنا دارای یک لوله تنفسی شنا یا همان اسنورکل برای شنا کردن زیر آب می باشند.

ماسک و اسنورکل شنا آرنا

ست ماسک و اسنورکل شنا آرنا
ست ماسک و اسنورکل آرنا کیتی مناسب برای غواصی است. این مجموعه از مواد باکیفیت تولیده شده که متشکل از 90٪ لاستیک ترموپلاستیک، 8٪ پلی پروپیلن، 2٪ پلی اکسی متیلن است. لوله اسنورکل از جنس پی وی سی بادوام و مقاوم بوده و یک نازل سیلیکونی نرم و قابل انعطاف دارد.
ماسک های شنای هیدرودینامیکی بسیار سبک هستند و به علت سایز بزرگی که دارند گزینه ای مناسب برای آموزش محسوب می شوند. ما این ماسک را برای تمرینات تریاتلون سه گانه توصیه می کنیم.

عینک شنای سوئدی با پل بینی قابل تنظیم

عینک شنا سوئدی

عینک سوئدی کوچکترین عینک موجود در بازار است و بیشترین دید را در بین هر نوع ارائه می دهد. آنها بسیار شبیه به عینک های رقابتی-سرعتی هستند، اما زاویه دید کمتری دارند. آنها فاقد واشر لاستیکی در امتداد لنزها هستند و به همین دلیل، پلاستیک شفاف روی صورت شناگر قرار می گیرد و آنها را مستعد لغزش می کند. این عینک ها توسط بسیاری از شناگران در هر سطحی استفاده می شود و مورد علاقه آنهاست، اما شناگران ابتدا باید زمان و تلاش خود را برای قرارگیری عینک و تنظیم تناسب با صورت خود صرف کنند. چون این عینک ها داخل چشم فیکس می شوند به عنوان عینک شنای مخصوص شیرجه هم مناسب هستند.

عینک شنا سوئدی برند هد

عینک شنا هد 451050 سبک سوئدی
با عینک شنا سوئدی هد مانند یک عقاب تیزبین حتی زیر آب با سرعت حرکت کنید!!!
عینک شنای سوئدی برند هد دارای طراحی خاص و منحصر به فردی است. نزدیکی لنزهای سبک سوئدی به چشم باعث کاهش اصطکاک آب شده و در نتیجه بر افزایش سرعت شناگر تاثیرگذار خواهد بود. بندهای سیلیکونی و بادوام این عینک به صورت دوبل بوده و با گیره مخصوص در پشت سر به راحتی قابلیت تنظیم سایز متناسب با اندازه دور سر دارد.

رنگ های مختلف لنز در عینک های شنا

رنگ های عینک و اثرات آنها در آب

تولیدکنندگان عینک شنا، گزینه‌های رنگی لنز را به شما ارائه می‌دهند تا به بهترین وجه با چشمان و شرایط شنای شما مطابقت داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب عینک برای هر شناگر و هر سناریویی متفاوت است. فرقی نمی‌کند در هنگام سحر در آب آزاد باشید، یک استخر روباز در زیر نور آفتاب، یا یک استخر سرپوشیده با نور معمولی، انتخاب رنگ لنز که بهترین عملکرد را داشته باشد، بسیار اهمیت دارد. رنگ‌های متنوع و مختلف لنزهای عینک تولید شده است که پشت هر رنگ لنز علم زیادی وجود دارد و تولیدکنندگان عینک همچنان به آزمایش و بهبود لنزهای عینک ادامه می دهند.
♦ آینه ای: به کاهش تابش خیره کننده و روشنایی کمک می کند. در واقع ضد تاتبش نور است.
♦ شفاف یا بی رنگ: در محیط های کم نور و استخرهای سرپوشیده برای افزایش دید طبیعی استفاده می شود.
♦ کهربایی، زرد و نارنجی: بهترین برای فضای داخلی و نور تخت. برای روشن کردن محیط های کم نور استفاده می شود.
♦ اسموکی یا دودی: روشنایی کلی و نوری که به چشم می رسد را کاهش می دهد.
♦ آبی: بهترین گزینه برای کاهش درخشش سطح، از آبی روشن برای استخر سرپوشیده و آبی تیره در استخر روباز و آب های آزاد استفاده می شود.
♦ قرمز: کنتراست را افزایش می دهد، بهترین گزینه برای نور متوسط ​​و کم
♦ صورتی: کنتراست عالی در برابر پس زمینه در استخرهای روباز
♦ سبز: حداقل کاهش نور، بهترین رنگ برای استخر سرپوشیده

تناسب عینک شنا با صورت شناگر

تناسب عینک شنا

مهمترین بخش در مورد تناسب خوب، نحوه شکل دادن عینک اطراف حدقه چشم شما است. اگر مکش نکنند، ممکن است هنگام شنا کردن، نشت کنند یا از روی صورت بیفتند. اطمینان حاصل کنید که هیچ شکافی در واشر فریم عینک که روی صورت شما قرار می گیرد، وجود نداشته باشد.
به خاطر داشته باشید که برخی از عینک های مسابقه مانند مدل های سوئدی بدون واشر هستند و خاصیت مکش ندارند. آنها یک مهر و موم با حدقه چشم شما ایجاد می کنند و برای ایمن شدن باید در حفره چشم شما قرار بگیرند. هنگام استفاده از این نوع عینک، مطمئن شوید که به اندازه کافی آن را روی صورت محکم کنید تا در جای خود باقی بماند.
به یاد داشته باشید که بند عینک می تواند بر روی تناسب نیز تاثیر زیادی بگذارد. سعی کنید بند را کاملا متناسب با دور سر خودتان تنظیم کنید.
موارد مهم دیگری در هنگام انتخاب عینک وجود دارد مانند هزینه، راحتی، مد، ساده‌سازی، طول عمر، قابلیت اطمینان، بهبود بینایی و بازتاب نور. ترکیبی از ترجیحات شخصی همه این ملاحظات منجر به انتخاب فردی برای هر شناگر می شود.


مقالات مرتبط:


دسته‌بندی‌های مرتبط:

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...