در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
توپ والیبال اصل میکاسا را چطور از تقلبی تشخیص دهیم؟

توپ والیبال اصل میکاسا را چطور از تقلبی تشخیص دهیم؟


هر چه محصول محبوب تر و عمومی تر باشد تولید نمونه تقلبی و غیر اصلی آن از نظر اقتصادی منطقی تر است. توپ والیبال میکاسا MVA200 به عنوان تنها توپ مسابقات جهانی والیبال از معدود محصولاتی است که نمونه غیر اصلی و فیک آن در چندین کشور دنیا تولید می شود! و این موضوع کار را برای خریداران توپ والیبال اصل  و با کیفیت مشکل می کند. در مقاله حاضر سعی شده تا با ارائه نکاتی ریز و ساده اما مهم تشخیص توپ اصلی میکاسا MVA200 از نمونه متفرقه آن برای هر فردی حتی بدون اطلاعات حرفه ای را راحت کند.

تشخیص توپ والیبال میکاسا اصل


خلاصه روش‌های تشخیص اصل بودن توپ میکاسا ژاپن:

  1. رنگ پنلها و شکل ظاهری (شفاف و دارای تو رفتگی سطحی)
  2. دوخت و چسب (جسب کاری بسیار تمیز مخصوصا در جای تلاقی پنل زرد و آبی)
  3. رنگ والف (رنگ والف مشکی برای نمونه های اصلی)
  4. نوشته های اطراف والف (برچسب Made in Thailand طلایی)

همچنین شرکت میکاسا ژاپن برای رشته های ورزشی دیگر مانند فوتبال، فوتسال، بسکتبال، واترپولو و فوتوالی نیز توپ هایی در سطح کلاس جهانی تولید می کند که در لینک زیر می توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.


چهار دسته از توپ‌های والیبال مشابه میکاسا MVA200 در بازار ایران:

تشخیص توپ والیبال اصلی

  1. تقلبی‌های درجه یک: این توپ‌ها از نظر ظاهری کاملاً شبیه توپ اصلی می‌باشند و حتی ممکن است روی آن‌ها عبارت «Made in Japan» نوشته شده باشد. با این حال، کیفیت ساخت این توپ‌ها بسیار پایین‌تر از توپ اصلی است و به سرعت دچار فرسودگی می‌شوند.
  2. تقلبی‌های درجه دو: این توپ‌ها از نظر ظاهری کمی با توپ اصلی متفاوت هستند و روی آن‌ها عبارت «Made in…» نوشته شده است که کشور سازنده را مشخص می‌کند. با این حال، کیفیت ساخت این توپ‌ها نیز پایین‌تر از توپ اصلی است.
  3. توپ‌های اصلی تولید ژاپن: این توپ‌ها از نظر کیفیت ساخت و عملکرد با توپ اصلی تفاوتی ندارند و توسط شرکت میکاسا در ژاپن تولید می‌شوند.
  4. توپ‌های اصلی تولید کشورهای دیگر: این توپ‌ها نیز از نظر کیفیت ساخت و عملکرد با توپ اصلی تفاوتی ندارند و توسط شرکت میکاسا در کشورهای دیگر مانند تایلند، مالزی و ویتنام تولید می‌شوند.

برای تشخیص توپ والیبال میکاسا MVA200 اصلی از تقلبی، می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

  • ظاهر توپ: توپ اصلی دارای ظاهری کاملاً یکدست و بدون هیچ‌گونه نقصی است. همچنین، روی توپ اصلی عبارت «Mikasa» و «MVA200» به صورت برجسته حک شده است.
  • وزن توپ: وزن توپ اصلی میکاسا MVA200 بین 240 تا 260 گرم است.
  • فشار توپ: فشار توپ اصلی میکاسا MVA200 بین 0.32 تا 0.34 اتمسفر است.

در صورتی که قصد خرید توپ والیبال میکاسا MVA200 را دارید، توصیه می‌شود از فروشگاه‌های معتبر و دارای سابقه خرید کنید.

نحوه تشخیص توپ والیبال اصل

توپ والیبال MVA200 میکاسا ژاپن در کارخانه ای در کشور تایلند تولید می شود. در ایران ۴ مدل توپ والیبال MVA200 وجود دارد که به نمونه اصلی نزدیک می باشد. این ۴ مدل عبارتند از:

  • نمونه چینی
  • نمونه پاکستانی
  • نمونه وارد شده از طریق دبی
  • نمونه اصلی وارد شده از میکاسا ژاپن

در این مقاله به مقایسه این ۴ مدل و تفاوت های بین آنها پرداخته می شود.

تفاوت های بین ۴ مدل توپ والیبال MVA200:

  • کیفیت ساخت: نمونه اصلی وارد شده از میکاسا ژاپن از نظر کیفیت ساخت بهترین است و پس از آن نمونه وارد شده از طریق دبی قرار دارد. نمونه های چینی و پاکستانی کیفیت ساخت پایین تری دارند.
  • قیمت: نمونه اصلی وارد شده از میکاسا ژاپن گران ترین است و پس از آن نمونه وارد شده از طریق دبی قرار دارد. نمونه های چینی و پاکستانی ارزان ترین هستند.
  • دسترسی: نمونه اصلی وارد شده از میکاسا ژاپن به دلیل واردات قانونی از طریق مبادی رسمی کمیاب است. نمونه وارد شده از طریق دبی به دلیل واردات غیرقانونی از طریق مبادی غیررسمی فراوان تر است. نمونه های چینی و پاکستانی به دلیل قیمت پایین تر در دسترس تر هستند.

بهترین گزینه برای خرید توپ والیبال MVA200، نمونه اصلی وارد شده از میکاسا ژاپن است. این نمونه از نظر کیفیت ساخت و قیمت نسبت به سایر مدل ها برتری دارد. با این حال، این نمونه به دلیل واردات قانونی از طریق مبادی رسمی کمیاب است و ممکن است قیمت بالایی داشته باشد.

تشخیص اصل بودن توپ والیبال

شکل ظاهری:

در نگاه اول این نمونه چینی MVA200 است که رقابت را به راحتی به ۳ رقیب دیگر واگذار می کند. در نمونه چینی جنس توپ تفاوت مشهودی با دیگر مدل ها دارد و حتی چاپ بزرگ FIVB یا فدراسیون جهانی والیبال هم بر روی آن مشاهده نمی شود.

چرم توپ در نمونه چینی فرورفتگی های نمونه اصلی را ندارد و از یک چرم مصنوعی PU برای تولید آن استفاده شده که اگر نمونه چینی و پاکستانی و یا اصل را کنار هم مشاهده کنید به راحتی متوجه خواهید شد که نمونه چینی رنگ کمتری داشته و سرمه ای زرد استفاده شده در آن به شفافی نمونه های اصلی و حتی پاکستانی نیست. اما از نظر رنگ و شکل ظاهری نمونه پاکستانی بسیار شبیه به نمونه های اصلی MVA200 می باشد.

نوع دوخت و چسب:

از کجا بفهمیم توپ والیبال اصل است

بعد از بررسی اولیه می توان گفت نمونه چینی از میدان رقابت تشخیص اصل بودن کنار رفته اما نمونه پاکستانی توپ والیبال میکاسا MVA200 را می توان رقیب سرسخت ظاهری نمونه اصلی و ارجینال دانست. اما با نگاه ریزبینانه به نوع چسبیدن رویه های زرد و سرمه ای توپ والیبال میکاسا متوجه می شوید که دوخت و چسب نا مناسب و کثیف یکی از دلایل اصلی مشخص شدن تقلبی بودن نمونه پاکستانی توپ والیبال میکاسا خواهد بود.

اگر بتوان درجه بندی کرد نوع چسب و دوخت توپ میکاسا پاکستانی را در رده آخر این زمینه قرار داد حتی نمونه چینی از نمونه پاکستانی تمیز تر و بهتر چسبانده شده است.

رنگ والف:

مشخصات توپ والیبال خوب

توپ والیبال میکاسا MVA200 یکی از پرفروش ترین توپ های والیبال در جهان است. این توپ در دو نوع اصلی و تقلبی تولید می شود. تشخیص توپ اصلی از تقلبی کار دشواری نیست و با توجه به چند نکته ساده می توان این کار را انجام داد.

مهم ترین تفاوت توپ اصلی و تقلبی میکاسا MVA200 رنگ و نحوه قرار گیری والف توپ است. در توپ اصلی والف مشکی رنگ و کمی داخل تر از توپ قرار دارد. در حالی که در توپ تقلبی والف سفید رنگ و کمی بیرون تر از توپ قرار دارد.

نکته مهم دیگر در مورد توپ والیبال میکاسا MVA200 این است که قبل از باد کردن توپ، سوزن توپ را به یک قطره روغن آغشته کنید. این کار باعث نرم شدن والف و جلوگیری از خالی شدن باد توپ می شود.

جزئیات دقیق پیرامون والف توپ والیبال میکاسا MVA200:

مشخصات توپ والیبال اصل

توپ والیبال میکاسا MVA200 در سه مدل اصلی، اورجینال غیرقانونی و چینی تولید می شود. تفاوت های این سه مدل در چند مورد قابل تشخیص است:

  • الف: در مدل اصلی و پاکستانی، والف توپ به صورت کاملاً صاف و یکدست است، در حالی که در مدل چینی، والف به صورت برجسته و داغ شده است. این تفاوت باعث می شود که توپ مدل چینی در هنگام ضربات محکم، موج بگیرد و از حالت استاندارد خارج شود.
  • بارکد: در مدل اصلی و پاکستانی، بارکد به صورت چاپی بر روی توپ قرار دارد، در حالی که در مدل چینی، بارکد به صورت داغ شده است. این تفاوت نیز باعث می شود که توپ مدل چینی از حالت یکنواختی خارج شود.
  • 4 حرف و عدد: در مدل اصلی، 4 حرف و عدد MT4R درج شده است. در مدل اورجینال غیرقانونی، MT3R درج شده است. در مدل پاکستانی، MT4L درج شده است. در مدل چینی، MT2I داغ شده است.
  • عبارت Mikasa Japan: در مدل اصلی و پاکستانی، عبارت Mikasa Japan چاپ شده است. در مدل چینی، این عبارت چاپ نشده است.

با توجه به تفاوت های ذکر شده، می توان به راحتی مدل اصلی توپ والیبال میکاسا MVA200 را از مدل های تقلبی آن تشخیص داد.

بالاخره Made in Thailand و یا هولوگرام Mikasa Japan؟!

عکس توپ والیبال اصل

برای تشخیص توپ والیبال میکاسا MVA200 اصل از تقلبی، به برچسب‌های روی توپ دقت کنید. توپ‌های اصلی میکاسا در تایلند تولید می‌شوند و دو نوع برچسب دارند. نوع اول برچسب طلایی «Made in Thailand» است که نشان‌دهنده واردات قانونی توپ از ژاپن است. نوع دوم برچسب قرمز رنگ شیشه‌ای است که نشان‌دهنده واردات قانونی توپ از دبی است.

چرا توپ میکاسا MVA200 اصل ژاپن توپ رسمی تمامی مسابقات والیبال جهانی است؟!

عکس توپ میکاسا

شرکت میکاسا ژاپن با قدمتی ۱۰۰ ساله یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید توپ در دنیا می باشد. توپ های والیبال تا قبل از سال ۲۰۰۸ میلادی با استفاده از ۱۸ پنل مستطیل شکل تولید می شدند که عموما سفید رنگ بوده و یا از ترکیب چند رنگ در تولید آنها استفاده می شد.

در سال ۲۰۰۸ برای اولین بار در المپیک پکن، کمپانی میکاسا ژاپن توپی را به بازار عرضه کرد که تنها از ۸ پنل در تولید آن استفاده شده بود و برای دید بهتر در پخش زنده تلویزیونی و نیز داور خط نگهدار دورنگ زرد و سرمه ای در آن به کار رفته بود. این محصول که با عنوان توپ والیبال میکاسا MVA200 وارد بازار شد؛ بر روی سطح آن فرورفتگی هایی وجود داشت که باعث کاهش اصطکاک هوا و نیز افزایش نرمی توپ و اصطکاک بهتر با دست می شد.

تصویر توپ والیبال

بعد از ارائه بسیار موفق این توپ در مسابقات المپیک شرکت میکاسا توپی با همان کیفیت اما رنگ بندی جدید بر اساس سلیقه اروپا جهت مسابقات لیگ قهرمانی اروپا به بازار عرضه کرد با نام MVA200 CEV که در این توپ از رنگ سبز به جای سرمه ای استفاده شد.

اما کیفیت سطح و نیز والف کاملا یکسان بوده و تنها رنگ پنلها در این توپ متفاوت می باشند. نکته مهم دیگر در مورد این توپ این است که نمونه تقلبی این توپ به بازار ایران عرضه نشده و لذا شاید انتخاب مطمئن و بی دردسری از نظر اورجینال بودن باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ والیبال میکاسا MVA200 CEV سبز و زرد اینجا کلیک کنید.

تفاوت توپ والیبال میکاسا MVA200 با توپ والیبال میکاسا MVA300:

چه توپ والیبالی بخریم

بعد از توپ والیبال میکاسا MVA200 توپ والیبال میکاسا MVA300 به عنوان با کیفیت ترین توپ تولید شده توسط میکاسا ژاپن را می توان نام برد که برای مسابقات غیر جهانی استفاده می شود.

تنها تفاوت این توپ با مدل MVA200 در عمق فرورفتگی های سطح توپ می باشد که در سطح مسابقات جهانی و فقط زیر دست بازیکنان حرفه ای خود را نشان می دهد. اما این توپ قیمت مناسب تری داشته و از نظر احساس، والف و چسبندگی بر روی ساعد و پنجه بازیکنان والیبال تقریبا یکسان می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ والیبال میکاسا MVA300 اینجا کلیک کنید.

آیا توپ والیبال MVA310 میکاسا برای مسابقات جهانی استفاده می شود و تفاوت آن با توپ MVA200 و MVA300 در چیست؟

عکس توپ میکاسا اصل

شاید بتوان توپ MVA310 را مقرون به صرفه ترین توپ در کلاس مسابقات جهانی دانست. قیمت مناسب نسبت به مدل های MVA200 و MVA300 و تنها تفاوت در نبود فرورفتگی ها در سطح توپ می باشد که کمی اصطکاک توپ با هوا را بیشتر کرده و سرعت ضربات کمی کاهش پیدا می کند و همچنین کمی خشک تر از نمونه MVA200 می باشد، که این موضوع نسبت به قیمت آن کاملا منطقی و البته برای بازیکنان حرفه ای و نیمه حرفه ای قابل چشم پوشی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ والیبال MVA310 میکاسا ژاپن اینجا کلیک کنید.

تفاوت توپ والیبال MVA330 با مدلهای MVA200 و MVA300 و MVA310 در چیست؟

عکس توپ والیبال میکاسا

در سری توپ های مسابقه ای میکاسا ژاپن توپ MVA330 در جایگاه چهارم قراردارد و برای مسابقات داخلی بیشتر استفاده می شود. تکنولوژی پنلها در این توپ مشابه مدل های MVA200 و MVA300 و MVA310 می باشد اما جنس رویه آن به نرمی این مدلها نبوده و نه در گروه فوق حرفه ای بلکه در گروه نیمه حرفه ای قرار می گیرد. این توپ عمر و کیفیت قابل قبولی نسبت به قیمت خود داشته و تنها فرورفتگی های سطحی را ندارد، اما والف آن مشابه مدل های حرفه ای می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ والیبال میکاسا MVA330 ژاپن اینجا کلیک کنید.

تفاوت مدل های توپ میکاسا MVA310L و MVA330L با مدلهای معمولی MVA310 و MVA330 در چیست؟

عکس از توپ والیبال

بیشتر توپ های تولید شده توسط شرکت میکاسا ژاپن در دو کلاس بزرگسالان و جوانان تولید می شود. که توپ های تولید شده برای کلاس جوانان و بانوان به اضافه کردن حرف L به انتهای مدل مشخص می شود. این توپها معمولا از نمونه های اصلی کمی سبکتر و نرمتر بوده و احساس بهتری نسبت به توپهای اصلی دارند تا ساعد و پنجه جوانان و بانوان را آسیب نزند. اما از نظر کیفیت ساختار رویه و والف و یا فرو رفتگی های سطحی کاملا شبیه نمونه اصلی است و تفاوتی ندارند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ میکاسا MVA310L اینجا کلیک کنید همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ میکاسا MVA330L اینجا کلیک کنید

آیا شرکت میکاسا توپ های قیمت مناسب و ارزان هم تولید می کند؟

تشخیص توپ بسکتبال میکاسا اصل

شاید توپ میکاسا مدل MVA390 را بتوان ارزان ترین مدل تولید شده از سری MVA توسط میکاسا ژاپن نامید که با قیمت بسیار مناسب و با کاربرد داخل سالن می باشد و برای بازی والیبال در فضای باز هم مناسب است.

تفاوت اصلی این توپ با دیگر توپهای سری MVA جنس رویه آن می باشد که کمی خشک بوده و به همین دلیل فقط برای بزرگسالان قابل استفاده می باشد، اما عمر خوبی داشته بعلاوه قیمت بسیار مناسب نسبت به دیگر مدلهای سری MVA دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ والیبال میکاسا MVA390 اینجا کلیک کنید

آیا شرکت میکاسا ژاپن برای والیبال ساحلی نیز محصولی دارد؟

تشخیص توپ والیبال اصل

توپ والیبال میکاسا VLS300 ژاپن را شاید بتوان تخصصی ترین محصول تولید شده توسط این شرکت دانست. وزن توپ والیبال میکاسا بسیار سبک است. پنلهای ۱۰ گانه استفاده شده به وسیله دوخت به یکدیگر متصل شده اند و سطح این توپ نه چسب و بسیار نرم است. سطح توپ ضد آب بوده و جنس آن به گونه ای طراحی شده که در مقابل گرما، آب و خاک کاملا مقاوم است. همچنین عمر بسیار بالایی داشته و پنلها به کمک تکنولوژی "دوبار دوخت" بسیار محکم در جای خود ثابت شده اند تا هیچ گاه با وجود اصطکاک بالا با ماسه ها از جا کنده نشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد توپ والیبال ساحلی میکاسا VLS300 ژاپن اینجا کلیک کنید.

تشخیص اصالت توپ های میکاسا

سایت فروشگاه آمازون در سایت خود اطلاعات تکمیلی درباره تشخیص توپ میکاسا اصل و تقلبی ارائه کرده است که در ادامه شما می‌توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:

https://www.amazon.com/ask/questions/Tx1E37EZF8OU9XS


مقالات مرتبط:


دسته بندی‌های مرتبط:

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...