در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
راهنمای جامع خرید ساک ورزشی مردانه و زنانه

راهنمای جامع خرید ساک ورزشی مردانه و زنانه


چه معیارهایی برای انتخاب یک ساک ورزشی با کیفیت وجود دارد؟

اگر می خواهید یک کیف ورزشی مناسب برای همه وسایل خود خریداری کنید که هم در فضای باز و هم در سالن بدنسازی ایده آل باشد، گزینه های مختلفی را باید مورد توجه قرار دهد.
• اول از همه در نظر بگیرید چه نوع ساک ورزشی متناسب با نیازتان است؟! 
• چه  وسایلی را قصد دارید با آن حمل کنید؟! (مثلا وسایل بعد از استخر و شنا یا وسایل وزنه برداری و ...)
• مواد و متریالی که کیف از آن ساخته شده (پلی استر، نایلون، وینیل یا چرم) چیست و آیا برای هدف شما کاربرد دارد؟! 
• مقدار فضا و جایی که آن ساک ورزشی دارد، آیا برای راحتی شما کافیست؟!
• عملکرد کیف و قسمت های دیگر آن چگونه است؟! (داشتن نکات قابل توجهی مانند: محفظه مخصوص گذاشتن کفش، بندهای قابل تنظیم، جیب مخفی و ضد سرقت)
• کف ساک ورزشی آیا دارای بالشتک یا کفی آستردار جهت دوام و ایستایی بهتر می باشد؟ (البته در بیشتر کیف های اسپرت ورزشی بر روی بندها و دسته ها نیز نواحی بالشتک دار جهت کم کردن تنش فشار وارده از حمل کیف وجود دارد که هنگام خرید نکته ای قابل توجه است.)
• آیا قابلیت تعمیر دارد و یا برای نگهداری آن کار خاصی باید انجام داد؟! (مانند کیف های چرمی که گاهی نیاز به واکس مخصوص دارند.)

محفظه و جایگاه های متعدد در یک ساک ورزشی

همه این موارد راهنمای گسترده ای برای خرید یک ساک ورزشی مناسب می باشد. که شما با بررسی و دقت و در نظر گرفتن این نکات می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. هنگام خرید بهتر است محفظه های ساک ورزشی را هم بنا به نیاز خود بررسی کنید. مواردی مانند:
• محفظه های معمولی: برخی از کیف های ورزشی به سادگی دارای اندازه های مختلفی از محفظه های زیپ دار هستند. در حالی که بعضی دیگر دارای محفظه های ویژه برای نگهداری لوازم جانبی، اشیا با ارزش یا محصولات مراقبت شخصی می باشند.
• محفظه کفش: این مورد اغلب در یک انتهای کیف یا در زیر ساک ورزشی در نظر گرفته می شود. معمولاً در یک محفظه زیپ جداگانه گذاشته می شوند تا از تماس آنها با لباس ها و وسایل دیگر جلوگیری شود. از آنجا که شما نمی دانید چه چیزی در کف کفش ورزشی شما در سالن یا فضای باز جذب می شود، این یک ویژگی مطلوب به حساب می آید.
• محفظه بطری آب: این محفظه ها به صورت مشبک ساخته می شوند و برای دسترسی آسان در جیب بغل و کناره های کیف های ورزشی قرار دارند.
• محفظه های ضد آب: کیف های مخصوص ورزش دارای محفظه های ضدآب نیز هستند که وسایل خیس و خشک را از هم جدا می کنند. آنها برای شناگران و کسانی که در نهایت با لباس های عرق کرده ورزشگاه روبرو می شوند، بسیار کارآمد هستند.

برندهای معتبر کیف و ساک های ورزشی

برندهای معتبر ساک ورزشی

کمپانی های بزرگ تولید محصولات ورزشی مانند آدیداس، نایک، آندرآرمور، آسیکس و پوما و ... در کنار تولید محصولات و تجهیزات ورزشی، کیف و کوله های اسپرت نیز برای ورزشکاران در انواع طرح ها به بازار ارائه می دهند. ده کیف ورزشی شناخته شده معتبر که طرفداران بسیاری دارند، برای آشنایی بهتر شما معرفی می کنیم:
• کیف اسپرت ورزشی Boost
• کیف ورزشی اورست (Everest)
• کیف ورزشی دوفل مدل پوما (PUMA Contender Duffel)
• کیف ورزشی اسپرت Kuston
• کوله پشتی ورزشی G4Free
• کوله پشتی ورزشی HOLYLUCK Drawstring
• کیف ورزشی اسپرت Canway
• کیف ورزشی فیتنس INOXOTO
• کوله پشتی ورزشی دوفل بزرگ MIER Duffel
• کیف ورزشی دوفلUnder Armour SC30 Storm 

انواع ساک و کوله های ورزشی

ساک ورزشی چه انواعی دارد؟

کیف های ورزشی لوازم جانبی زیادی از جمله لباس ورزشی مناسب باشگاه، کفش سالنی و محصولات بهداشتی را در خود جای می دهند. از آنجا که هرکس نیازهای متفاوتی دارد، ساک های ورزشی در اندازه ها و سطح سازماندهی متنوعی متناسب با نیازهای افراد عرضه می شوند. کیف های ساده ای بدین منظور تولید می شوند که وسایل منتخب را در خود جای می دهند و نیز سبک های بزرگتری هم هستند که با تعداد زیادی محفظه و ویژگی طراحی شده اند تا برای رفتن به هر جا و فضایی جهت ورزش کردن حتی در سفر نیز به حد ممکن منظم و راحت از وسایل افراد نگهداری کنند. برخی کیف ها دارای ساختاری چشمگیر هستند که شما را با مربیان ورزشی در هر روز تمرین همگام می کنند.

کیف های دوفل

کیف های دوفل

این نوع کیف ها به دلیل شکل های استوانه ای معروف هستند. آنها در اندازه ها و طرح های مختلف موجود بوده و برای ورزشکاران، کیف های دوفل به خوبی این امکان را می دهد تا وسایل زیادی را به باشگاه یا زمین ورزشی فضای باز خود منتقل کنند. کیف های دوفل از پارچه های سبک و محکم و بادوام ساخته می شوند و بین ورزشکاران بسیار طرفدار دارند. دوفل ها بسیار متنوع بوده و برای ورزش هایی مانند والیبال، هاکی و حتی بسکتبال و ... بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. برخی دوفل ها جایگاهی برای نگهداری کفش هم با زیپی جداگانه دارند که بسیار قابل توجه می تواند باشد.

کوله های ورزشی

کوله ورزشی

یکی از کیف های ورزشی توصیه شده توسط متخصصان همین کوله پشتی ها هستند. چرا که هنگام حمل، بار وسایل بین دو شانه به صورت متعادل تقسیم می شود. در خرید انواع کوله پشتی ورزشی دقت کنید که بندهای پهن و مناسب برای راحتی قرارگیری روی شانه ها داشته باشند. البته اگر خیلی سنگین نباشند بر روی یک دوش هم قابل حمل هستند که البته توصیه نمی شود.

کیسه های ورزشی

هنگام انتخاب کیف های ورزشی دستی، باید بدانید که طراحی آنها ساده است و قبل از خرید آنها باید مطمئن شوید که برای حمل وسایل زیادی کاملاً ایده آل باشند. اغلب این کیسه های ورزشی دارای بند کششی هستند که به شما کمک می کند تا در کیف را به راحتی بسته و جمع کنید. به طور کلی این نوع کیف ها کم هزینه بوده و می توانید چند مدل از آنها را به راحتی خرید کنید.

ساک های ورزشی رودوشی

ساک های ورزشی رودوشی

این نوع کیف های ورزشی سنتی محسوب می شوند که بر روی یک شانه حمل شده و اصولا هم دارای بند بلند و هم بند کوتاه دستی هستند و بیشتر توسط خانم ها مورد توجه بوده و استفاده می شوند. چرا که به عنوان کیف دستی در مسافرت ها هم قابل استفاده می باشند. اصولا قابلیت تنظیم بند ندارند ولی در صورت داشتن سگک تنظیم ارتفاع بند، مسلما مزیت ویژه ای محسوب می شود. این نوع کیف ها دارای یک محفظه بسیار بزرگ هستند که کلیه وسایل را می توان درون آنها جا داد و در طراحی آنها زیپ ها کمی در نظر گرفته می شود و تفکیک کردن وسایل مختلف در آنها سخت تر است.

کیف های کمری

این کیف ها در سایز های کوچک موجود بوده و با بندی قفل دار دور کمر بسته می شوند. حتما یک سگک برای تنظیم با سایز دور کمر دارند و معمولا داشتن جیب های متعدد موجب می شود وسایل زیادی را در آنها قرار داده و حمل کرد. این نوع کیف ها برای دونده ها و کسانی که برای پیاده روی در فضای باز می روند گزینه مناسب و ایده آلی هستند.

جنس ساک های ورزشی

ساک های ورزشی از چه جنسی ساخته می شوند؟

مسلما استفاده از متریال بادوام و مقاوم در کوله پشتی ها و ساک های ورزشی همیشه قابل توجه است. چرا که بسیاری از ورزشکاران در محیط های باز فعالیت می کنند و حتی ممکن است یک کیف ورزشی را بخواهند چندین سال استفاده کرده و همراه خود به سالن ورزشی یا حتی مسافرت ببرند و با توجه به قراردادن لباس های خیس از رطوبت بدن، اگر ساک ورزشی به سرعت بوی نامطبوع بگیرد، دیگر استفاده از آن خوشایند نخواهد بود. پس جنس ساک ورزشی و دوام آن اهمیت وِیژه ای برای هر ورزشکار دارد.

اطلاع از قیمت و خرید ساک ورزشی اورجینال از ایران اسپورتر

کیف های ورزشی چرمی

ساک ورزشی چرمی

از چرم برای کیف های بدنسازی نیز استفاده می شود ، گرچه این کیف ها سنگین تر و گران ترند. به دلیل دوام، استحکام و فراوانی در منابع حیات وحش، یکی از قدیمی ترین موادی است که در ساخت کیف استفاده می شود. حتی اخیرا با ایجاد چرم وگان ساخته شده از مواد مصنوعی Polyutherane (PU) و تغییر در مصرف مصرف کنندگان به کالاهای چرمی غیر حیوانی، متاسفانه چرم ساخته شده از پوست حیوانات همچنان یک انتخاب محبوب برای بسیاری از مردم می باشد. از 24 نوع چرم حیوانی، بیشترین استفاده در صنعت از چرم گاو است. یک کیف ورزشی چرمی با کیفیت بالا سالها دوام و ماندگاری خواهد داشت و در واقع با افزایش سن از ظرافت بیشتری برخوردار خواهد بود. اما این نوع کیف ها سنگین تر بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارند.

ساک های ورزشی کرباس

ساک ورزشی از جنس کرباس

کرباس یک ماده پنبه ای نبافته ارزان قیمت و کمی سنگین است. برای استفاده در انواع کیف ها، از کیف های دستی معمولی گرفته تا ساک های ورزشی، عالی است. این جنس کیف ها مقرون به صرفه هستند و بسته به نوع تمام مواد به کار رفته، می توان روی آنها لایه ای از مواد ضد آب اضافه کرد تا باعث مقاومت در برابر آب و هوا شود (بوم روکش دار). کیف های از جنس کرباسی قابلیت شستشو داشته و به راحتی با آب سرد و صابون تمیز می شوند. البته رنگ های روشنتر آنها خیلی زود کثیف می شوند و در اثر شستشوهای مکرر، از فرم اولیه خارج شده و سریعتر از مدل های نایلونی فرسوده می شوند.

ساک ورزشی استخری

ساک ورزشی نایلونی

محبوب ترین مواد برای کیف های ورزشی پلی استر و نایلون هستند. پلی استر بادوام است و از خیس شدن لباس های دیگر و نیز محافظت از وسایل در برابر لباس شنا نیز جلوگیری می کند. متأسفانه، این یک ماده قابل تنفس نیست، بنابراین نگه داشتن وسایل مرطوب در داخل آن به مدت طولانی می تواند منجر به یک ساک بدبو شود. کیف های ورزشی از جنس نایلون از دوام یکسانی برخوردار هستند، اگرچه به عنوان مانع رطوبت نسبت به پلی استر کارایی کمتری دارد ولی چون سبک وزن هستند، برای انتخاب کیف های ورزشی روزانه انتخابی متداول می باشند.
نایلون پارچه ای
ماده ای نایلونی صاف و براق که حس نرمی در دست دارد و اغلب در کوله پشتی های پرادا دیده می شود.
نایلون ریپ استاپ
یک پارچه سبکتر و البته بادوام تر از پارچه پلاستیکی است و به دلیل مقاومت در برابر پارگی و سایش خوب شناخته شده است و جنس آن یک الگوی بافت شبکه ای دارد.
نایلون بالستیک
یک پارچه نایلون مصنوعی ضخیم و بادوام که به راحتی تمیز می شود و بافت مقاوم آن از نایلون معمولی بادوام تر است. بنابراین اغلب در کیف های مسافرتی کاربردی و چمدان استفاده می شود.
برزنت
قبلا برزنت از پنبه ساخته می شد. ولی امروزه از الیافی پلاستیکی بسیار بادوام و سبک ساخته می شود که طرفداران زیادی دارد و در تولید کوله پشتی ها بیشتر به کار می رود.

کیف ورزشی جنس کوردورا

ساک ورزشی کوردورا

Cordura ماده ای بسیار بادوام و محکم است که در اصل توسط DuPont برای محصولات خودش ساخته و طراحی شده است. از آنجا که این یک پارچه نایلون خشن "با هوا" است، به دلیل تعداد زیاد تار و پود و بافت های متراکم، ضد آب بوده و همچنین در برابر سایش و سوراخ شدن بسیار مقاوم است. کوله های ورزشی ساخته شده از کوردورا برای مدت طولانی دوام خواهند آورد و حتی در شرایط سخت آب و هوایی نیز در برابر خسارات سنگین مقاومت می کنند. با این حال کوله پشتی های جنس کوردورا در مقایسه با سایر ساک های ورزشی گران ترند.

نکات خرید ساک های ورزشی زنانه و مردانه

نکات خرید ساک ورزشی مردانه و زنانه

هر ورزشکاری هنگام تمرین یا بازی قطعاً به یک کیف ورزشی نیاز دارد تا با خود همراه ببرد. همه افراد حتی یک طرفدار بزرگ ورزش به دنبال کیف های ورزشی با کیفیت برای ذخیره تجهیزات ورزشی مختلف مورد نیاز خود است. هنگام انتخاب ساک ورزشی، هر آقا یا خانم ورزشکاری باید لیستی از مواردی که قصد دارد به همراه داشته باشد، مانند حوله و سایر موارد را تهیه کند و سپس متناسب با نیاز خود خرید نماید. مسلما برای شنا یا ورزش های ساحلی ساک ورزشی ضد آب و برای ورزش های باشگاهی یا فضای باز نوعی متفاوت را باید انتخاب کرد. ساک های ورزشی زنانه و مردانه تفاوت های بسیار کمی هنگام انتخاب دارند و اصولا نوع ورزش، اهمیت خاصی در انتخاب دارد نه زنانه و مردانه بودن آن!

ساک های ورزشی زنانه

نکات خرید ساک ورزشی زنانه

تعمیم دادن کیف و ساک های ورزشی خاص برای خانم ها و آقایان تقریبا موضوعی جدی نیست. ولی نکات ظریفی مانند به همراه داشتن وسایل بهداشتی و آرایشی خانم ها مسلما در انتخاب ساک ورزشی که دارای جیب های متعددی باشد، بسیار کاربردی تر خواهد بود. همچنین وزن کیف ورزشی که راحت تر بر روی شانه ها قابل حمل باشد با وجود وسایل و لباس های ورزشی درون آن می تواند گزینه ای مورد توجه در انتخاب صحیح برای ورزشکاران خانم باشد. تنوع رنگ های جذاب و طرح های خاص در تولید ساک و کوله های اسپرت نیز متناسب با سلیقه خانم ها بسیار اهمیت دارد.

نکات خرید ساک ورزشی مردانه

زمانی که یه آقای ورزشکار در حال انتخاب کیف ورزشی است و برای باشگاه بدنسازی قصد خرید دارد، باید آنقدر ساک انتخابی محکم باشد که در برابر سختی محیط بدنسازی مقاومت کند. همچنین باید دسته های قوی جهت جابه جایی وزنه های بدنسازی و وسایل دیگر داشته باشد. کیفیت و ساختار کیف برای آقایان اهمیت بیشتری دارد و مسلما ماندگاری در انتخاب ایده آل آنها موثر خواهد بود!


مقالات مرتبط:


دسته بندی های مرتبط:

 

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...