در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
راهنمای خرید اسکوتر اورجینال و با کیفیت

راهنمای خرید اسکوتر اورجینال و با کیفیت


نکات مهم در انتخاب اسکوتر

سرگرمی نباید با افزایش سن به پایان برسد و این در مورد اسکوترها کاملاً صادق است. اگر یک بزرگسال هستید که برای اولین بار این ورزش را امتحان می کنید، یا یک اسکوترباز حرفه ای هستید که از اسکوتر قدیمی خود بزرگتر شده است، همچنان می توانید اسکوتر مناسبی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. چه یک اسکوتر مسافرتی بخواهید، چه در پارک یا خیابان ها قصد تفریح ​​دارید، با راهنمای خرید اسکوتر برقی بزرگسالان همراه ما باشید!

چه نوع اسکوتر را باید انتخاب کنم؟

اکثر اسکوتربازان بزرگسال یک اسکوتر برقی شارژی را برای سواری خود انتخاب می کنند. به این دلیل است که آنها یک اسکوتر مسافرتی فوق العاده هستند و همچنین یک ترفند سواری عالی برای سوارکار خود می سازند. اسکوترهای مخصوص بزرگسالان کاربردی و راحت هستند، عملکرد خوبی دارند و سواری با آنها راحت است. اما طیف وسیعی از ویژگی ها وجود دارد که باید هنگام انتخاب اسکوتر مناسب بزرگسالان در نظر بگیرید. دانستن مزایا و معایب این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین اسکوتر را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام انتخاب یک اسکوتر باید در نظر گرفت عبارتند از: سایز چرخ، بلبرینگ، اندازه عرشه، ارتفاع عرشه، میله ها، سیستم تعلیق، کیفیت ساخت.

اسکوتر برقی جوانان

اندازه چرخ اسکوتر بزرگسالان
اندازه چرخ یکی از مهم ترین ویژگی های اسکوتر بزرگسالان است. اکثر اسکوترهای برقی دارای چرخ هایی هستند که از هسته پلی اورتان (PU) ساخته شده اند. این یک ماده فوق العاده برای سطوح شهری است. آنها معمولا در اکثر اسکوترها، اسکیت های این لاین، اسکیت های غلتکی و اسکیت بورد نیز استفاده می شوند. PU سبک، مقاوم در برابر سایش، چسبندگی مناسب در آب و هوای خشک و بازگشت عالی دارد (یعنی می تواند پس از فشرده سازی به دلیل وزن یا فشار به شکل اولیه خود بازگردد).
چرخ‌های بزرگ‌تر - با قطر 180 تا 230 میلی‌متر - فاصله لغزشی طولانی‌تری در هر فشار به شما می‌دهد که به معنای راندمان بهتر غلتش است. آنها همچنین جذب ضربه بهتر و شانس بیشتری برای غلتیدن ایمن بر روی اجسام یا موانع روی زمین را فراهم می کنند. چرخ های بزرگتر به بهترین وجه با یک عرشه بزرگتر هماهنگ می شوند تا بیشترین راحتی را فراهم کنند. با این حال، چرخ‌های بزرگ برای حمل و نقل و جابه جایی سنگین‌تر هستند و معمولاً دست و پا گیرترند. همچنین می تواند تلاش بیشتری از افراد برای افزایش سرعت یا کاهش سرعت نیاز داشته باشد و کمتر چابک باشد.
چرخ‌های کوچک‌تر - به قطر 100 تا 145 میلی‌متر - سبک وزن هستند و سرعت یا کاهش سرعت آن آسان‌تر است. این باعث چابکی و سرعت اسکوتر می شود و شعاع چرخش کمتری به شما می دهد. همچنین جابه جایی آنها راحت تر است. با این حال، چرخ‌های کوچک‌تر در اسکوتر بزرگسالان با هر بار فشار، فاصله سر خوردن کوتاه‌تری دارند. آنها همچنین لرزش بیشتری را از زمین منتقل می کنند، که می تواند در سواری های طولانی ناراحت کننده باشد. این احتمال نیز وجود دارد که چرخ ها در هنگام سواری به چیزی گیر کنند. در نهایت چرخ‌های کوچک‌تر قابل حمل‌تر و چابک‌تر از چرخ‌های بزرگتر هستند.

بلبرینگ های چرخ های اسکوتر

بلبرینگهای چرخ
هر چرخ اسکوتر دارای دو یاتاقان است که در مرکز هر چرخ نصب شده است. هنگام انتخاب یک اسکوتر بزرگسال، هرچه رتبه بلبرینگ بالاتر باشد عملکرد بهتری دارد. هنگام انتخاب اسکوتر مخصوص بچه ها، هیچ نقطه ضعفی برای انتخاب درجه یاتاقان بالاتر وجود ندارد. رتبه بندی بلبرینگ به عنوان ABEC، کمیته مهندسی بلبرینگ حلقوی شناخته می شود. این رتبه‌بندی برگرفته از نام نهادی است که استاندارد را ایجاد کرده است. رتبه بندی های ABEC، از پایین ترین به بالاترین، 1، 3، 5، 7، و 9 است. اکثر اسکوترهای بزرگسال دارای بلبرینگ های 5 تا 7 هستند. با این حال، اسکوترهای Sacrifice دارای بلبرینگ های درجه بندی ABEC 9 برای ارائه بالاترین دقت هستند.
هرچه دقت بیشتر باشد، مقاومت غلتشی کمتر خواهد بود. مقاومت کمتر به معنای فاصله سر خوردن بیشتر برای هر فشار است. به این ترتیب می توانید بسنجید که آیا اسکوتر سرعت دارد یا کند است. علاوه بر این، کیفیت یاتاقان بر عملکرد آن نیز تاثیرگذار است یعنی یک ABEC 7 باکیفیت بهتر از یک ABEC 9 بی کیفیت عمل می کند. بلبرینگ ها همچنین می توانند بسته به نوع اسکوتر به راحتی تعویض شوند.

طول و عرض عرشه اسکوتر

اندازه عرشه اسکوتر
اندازه عرشه اسکوترهای بزرگسال به طور کلی با اندازه چرخ و همچنین اندازه سوارکار متناسب است. هرچه چرخ ها بزرگتر باشند، عرشه بزرگتر خواهد بود. ایستادن و حفظ تعادل روی یک عرشه بزرگتر، به ویژه در مسافت های طولانی، آسان تر است، که آن را برای اسکوترهای مسافربری و خیابان سواری عالی می کند. همچنین راندن اسکوتر با عرشه بزرگتر راحت تر است زیرا می توانید وزن خود را بهتر جابجا کنید و وضعیت پا را تغییر دهید. با این حال، عرشه‌های اسکوتر بزرگ‌تر معمولاً سنگین‌تر هستند و برای افزایش سرعت یا کاهش سرعت تلاش بیشتری از سوارکار نیاز دارند.
اندازه عرشه کوچک‌تر برای سواری‌های طولانی‌تر راحت‌تر است، اما در هنگام اجرای ترفند برای اسکوترباز بسیار سریع عمل می کنند. همچنین افزایش و کاهش سرعت آنها آسان تر است. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که عرشه آنقدر کوچک نیست که بتوانید به درستی تعادل خود را حفظ کنید و هر دو پا را روی آن قرار دهید. عرشه های کوچکتر نیز قابل حمل تر از عرشه های بزرگتر هستند.
ارتفاع عرشه اسکوتر
ارتفاع عرشه اساساً فاصله بین سطح عرشه تا زمین است. این یکی از بزرگترین ویژگی های تأثیرگذار یک اسکوتر راحت بزرگسالان است، اگرچه بسیاری از مردم این را نمی دانند یا آن را در نظر نمی گیرند. به طور کلی، هرچه عرشه پایین تر باشد، فشار دادن آن راحت تر است. عرشه پایین به این معنی است که مجبور نیستید هنگام هل دادن اسکوتر زانوهای خود را خیلی خم کنید. در واقع، بسیاری از مردم بدون اینکه متوجه شوند یک عرشه پایین تر را انتخاب می کنند، زیرا فشار دادن آن راحت تر است. همچنین ثبات شما را افزایش می دهد زیرا مرکز ثقل پایین تری دارد. با این حال، یک عرشه با ارتفاع کم، خطر خراشیدن پایین اسکوتر روی زمین را در هنگام مواجهه با سطوح برجسته، مانند سرعت گیرهای خیابان، دارد.

تنظیم ارتفاع میله اسکوتر

میله اسکوتر
ارتفاع میله عامل بزرگی در انتخاب اسکوتر مناسب برای نیازهای شما است. به طور کلی، میله های اسکوتر هنگام ایستادن روی عرشه باید در ارتفاع باسن یا کمر قرار بگیرند. انتخاب ارتفاع میله مناسب برای تعادل، عملکرد و راحتی مهم است. اگر میله اسکوتر شما خیلی بالاست، ممکن است برای کنترل اسکوتر دچار مشکل شوید. میله‌هایی که خیلی پایین هستند باعث می‌شوند اسکوتر برای سواری راحت نباشد، مخصوصاً هنگام استفاده از اسکوتر مسافرتی. ارتفاع میله به نوع استفاده شما از اسکوتر هم بستگی دارد. میله‌های کوتاه‌تر و کوچک‌تر برای اسکوتربازی نمایشی و اجرای ترفندها، عالی هستند در حالی که میله‌های بلندتر برای سواری در خیابان مناسب ترند. پس ارتفاع میله ای را انتخاب کنید که با نوع سواری شما مطابقت داشته باشد.
عرض میله نیز مهم است و اسکوتر بازان حرفه ای موارد متفاوتی را ترجیح می دهند. اما به طور کلی بهتر است، میله ای را انتخاب کنید که هم عرض شانه هایتان باشد. با این حال، اگر می خواهید با اسکوتر هنرنمایی کنید و نمایش اجرا نمایید، میله هایی که عرض کمتری دارند را انتخاب کنید. میله‌های عریض تر، ثبات و راحتی بیشتری به شما هنگام راندن اسکوتر می‌دهند.
قطر میله هم یک نکته مهم در هنگان خرید اسکوترهای بزرگسال است. میله ها در دو قطر اصلی استاندارد و بزرگ وجود دارند. میلگردهای استاندارد دارای قطر عمومی داخلی 28 میلی متر و قطر بیرونی 32 میلی متر هستند. آنها با تنظیمات فشرده سازی ICS ، ISC ، IHC و SCS بهترین کارایی را دارند و قابل تعویض هستند. میله های بزرگ دارای قطر داخلی 32 میلی متر و قطر خارجی 35 میلی متر هستند. آنها در درجه اول برای فشرده سازی HIC ساخته شده اند، اما می توانند با گیره های فشرده سازی SCS نیز کار کنند.

بهترین کیفیت اسکوتر

سیستم تعلیق اسکوتر
سیستم تعلیق اساساً به مکانیسم جذب ضربه در یک اسکوتر اشاره دارد. اسکوترهای مخصوص بزرگسالان، معمولاً فنری هستند. این به طور کلی تنها یک ویژگی در اسکوترهای با کیفیت پایین و قیمت پایین است که می توانید در مراکز خرید پیدا کنید، در این اسکوترهای ارزان‌ قیمت، به طور کلی سیستم تعلیق فقط در جلوی اسکوتر نصب می‌شود، اگرچه برخی از آن‌ها هم در عقب و هم در جلوی اسکوتر، سیستم تعلیق دارند.
واقعاً دلیلی برای انتخاب یک اسکوتر بزرگسال با سیستم تعلیق وجود ندارد. سیستم تعلیق برای جذب "ریز شوک"هایی است که از غلتیدن روی سطوح عجیب و غریب و ناهموار به وجود می آیند. این سیستم تعلیق وزن زیادی به اسکوتر اضافه می کند که می تواند در اسکوتربازی نمایشی که به سبک ترین اسکوتر ممکن نیاز است، بی فایده باشد.
کیفیت کلی ساخت اسکوتر
به غیر از سایر ویژگی ها، کیفیت ساخت کلی اسکوتر شما تأثیر زیادی بر عملکرد و کیفیت سواری شما دارد. برندهای باکیفیت، اطمینان حاصل می کنند که اسکوترهایشان دارای طراحی خوب، کیفیت بالای مواد و بادوام هستند. اسکوترهای ارزان و بدون مارک در مراکز خرید و خرده فروشان قیمت پایین تری دارند، زیرا برای آنها کیفیت در اولویت نیست. آنها معتقدند اسکوتر مخصوص بچه ها به علت بی کیفیتی بشکند تا شما مجبور به خرید دوباره شوید.

برندهای معروف اسکوتر

بهترین مارک اسکوتر

اسکوترهای باکیفیت از مارک های معروف و شناخته شده که آزمایش خود را پس داده اند، ممکن است هزینه خرید آنها بیشتر باشد اما در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شوند. شما نیازی به تعویض قطعات یا به طور کل اسکوتر نخواهید داشت. برندهای باکیفیت دارای اسکوترهای بادوام و طیف گسترده ای از قطعات جایگزین هستند تا اطمینان حاصل شود که اسکوتر شما مادام العمر دوام می آورد. هرچه عمر محصولات بهترین برند اسکوتر بیشتر باشد، اعتباری بزرگی برای آن کمپانی و تولیدکننده خواهد بود.
هنگام خرید یک اسکوتر از برند معتبر، چون قرار است هزینه کنید پس متناسب با نیازتان خریدی هوشمندانه انجام دهید. آنچه را که بیشتر به آن نیاز دارید در نظر بگیرید، راحتی یا عملکرد.
اگر به دنبال راحتی به عنوان بخشی از رفت و آمد روزانه خود هستید، یک اسکوتر سبک وزن و قابل حمل بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به دنبال ساخت با کیفیت بالا، از یک برند باکیفیت، با چرخ های کوچکتر باشید. ولی اگر راحتی راندن و تفریح برای شما مهم است، یک اسکوتر با عرشه بزرگ با ارتفاع پایین انتخاب کنید.
در نهایت، اگر به دنبال یک اسکوتر با کارایی بالا هستید که سرعت در آن مهم است، به دنبال یک اسکوتر مخصوص بزرگسالان باشید که در کل سبک وزن باشد. چرخ های بزرگ، عرشه کوتاه و یاتاقان های با کیفیت داشته باشد. اگر اهل اسکوتربازی با اجرای حرکات نمایشی هستید، به دنبال عرشه کوتاه‌تر و میله‌های کوتاه‌تر باشید.
به یاد داشته باشید، یک اسکوتر با کیفیت بالا برای سال ها دوام خواهد آورد، به همین دلیل است که توصیه می کنیم برندهای باکیفیت و معتبر را بررسی کنید. علاوه بر این، وقتی صحبت از بهترین اسکوترهای برقی به میان می آید، انتخاب گسترده ای دارید. اما از آنجایی که تعداد زیادی اسکوتر برقی در بازار وجود دارد، تشخیص اینکه کدام اسکوتر برقی بهترین است؟ دشوار است.

برای مشاهده قیمت اسکوتر قیمت مناسب در ایران اسپورتر کلیک کنید. 

بهترین رنگ و مدل اسکوتر

انتخاب رنگ و طرح اسکوتر

ما نکات مورد توجهی را در راهنمای خرید بهترین اسکوتر برای کودکان، صرف نظر از سن آنها و یا رنگ اسکوتر به شما ارائه می دهیم. اینکه اسکوتر چه رنگی باشد و الزاما رنگ اسکوتر فقط مشخص کننده پسرانه یا دخترانه بودن آن باشد، کاملا بی معنی است. شما می توانید متناسب با سلیقه کودکتان رنگ مورد علاقه اش را خریداری کنید.
اسکوتر راهی بسیار شگفت انگیز برای کمک به کودکان شما در یادگیری تعادل، توسعه مهارت های عضلانی و حرکتی است، اسکوتر برای کودکان ترکیبی از تفریح ​​و ورزش است. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا اسکوتر مناسب را پیدا کنید. هنگام انتخاب بهترین اسکوتر کودک، باید برخی از ویژگی های طرح اسکوتر از لحاظ مدل های سه چرخ و دوچرخ را در نظر بگیرید.
یک اسکوتر مخصوص و عالی برای یک کودک 2 ساله، احتمالا یک اسکوتر 3 چرخ خواهد بود. هنگامی که تعادل و مهارت های حرکتی کودک پیشرفت کرد و احساس کردید که برای استفاده از اسکوتر با طرح دو چرخ آماده هستند، می توانید یک مدل بزرگتر با دو چرخ برایش تهیه کنید. البته به شدت علاقه آنها بستگی دارد و اینکه اغلب کجا و چگونه می تواند اسکوتر بازی کند.
برخی از اسکوترهای دو چرخ برای سرعت بیشتر با چرخ های بزرگتر طراحی شده اند، برخی برای راحتی حرکت دارای سیستم تعلیق و احتمالاً ترمز دستی ساخته شده اند و دارای چرخ های فلزی هستند تا در برابر پرش ها مقاومت کنند.

اسکوترهای سه چرخ برای کودکان

یک اسکوتر 3 چرخ برای کودکان بسیار کوچک باید تا سطح زمین پایین باشد، "عرشه" معمولاً باریک است، عرضی حدود 4 تا 5 اینچ، هرچه عرشه پهن تر باشد، کنترل آن برای کودک دشوارتر خواهد بود. مدل های سه چرخ نسبت به اسکوترهای دوچرخ دارای سرعت کمتری هستند. فرمان اسکوتر برای کودکان در محدوده سنی 2 تا 5 سال باید بدون چرخش باشد، چون ایمن تر است و کودک می تواند تعادل خود را بهتر حفظ کند.
در طراحی اسکوتر سه چرخ، دو چرخ در جلو و یکی در عقب، مدل ترجیحی انتخابی والدین است. بسیاری از بررسی‌ها درباره طرح‌های اسکوتر سه چرخ با دو چرخ در عقب و یکی در جلو نشان داده است که این طرح مانع از راحت پازدن کودکان می‌شود و آنها را نسبت به سریعتر رفتن اسکوتر ناامید می کند. پس ترجیحا بهتر است برای کودکان رده سنی 2 تا 5 سال به دنبال یک مدل اسکوتر 3 چرخ با 2 چرخ در جلو و یکی در عقب باشید.
در حدود سن 6 سال به بالا زمان آن است که به دنبال یک اسکوتر دو چرخ بگردید. با این حال، شما بهتر از همه، فرزندتان را می‌شناسید، اگر او قبلاً به اسکوتر، اسکیت‌برد یا دوچرخه‌سواری بدون کمک، مهارت داشته باشد، پس با اسکوترهای مدل جوانان هم راحت خواهد بود.

اسکوتر دوچرخ برای کودکان

بچه ها به سرعت رشد می کنند، بنابراین ارتفاع دسته قابل تنظیم، ایده خوبی به نظر می رسد، اندازه چرخ اگر بزرگتر باشد، سریعتر حرکت می کند اما سنگین تر است، چرخ کوچکتر کمی کندتر است، اندازه معمولی چرخ اسکوتر 110 میلی متر است.
نوع چرخ پلی اورتان با هسته فلزی برای اسکوترهای نمایشی خوب است در غیر این صورت چرخ های پلی اورتان با هسته نایلونی معمولی هم برای اسکوترهای کودکان مناسب هستند. برخی از مدل های اسکوترهای مبتدی کودکان حداکثر ظرفیت وزنی کمی دارند، بنابراین تا سنین نوجوانی دوام نمی آورند. بهترین مارک اسکوتر کودک دارای عرشه ای مقاوم در برابر لغزش است و در همه قسمت های آن، ایمنی کودک در نظر گرفته شده است.
نکته ای مهم در مورد ایمنی: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد همیشه برای کودکان توصیه می شود. محافظ های زانو و آرنج نیز به ویژه در همان ابتدای یادگیری بسیار توصیه می شود. بچه‌هایی که تازه اسکوتر کردن را یاد می‌گیرند باید لباس‌هایی با رنگ‌های روشن بپوشند و از ترافیک دوری کنند، روی سطوح صاف تمرین کنند و البته تحت نظارت بزرگسالان باشند.

سایزهای مختلف اسکوتر

انتخاب سایز اسکوتر

انتخاب یک اسکوتر با اندازه مناسب شما یا فرزندتان برای تضمین حداکثر لذت ضروری است! قد شما و نوع اسکوتر سواری که می خواهید انجام دهید در نهایت بهترین اسکوتر را برای شما تعیین می کند! هنگام فکر کردن به اندازه اسکوتر سه عنصر کلیدی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد.
1. قد اسکوترسوار (RIDER HEIGHT)
2. ارتفاع میله دسته اسکوتر (BAR HEIGHT)
3. طول عرشه (DECK LENGHT)

در جدول زیر اطلاعات کامل سایز اسکوتر کوچک (SMALL) ، متوسط (MEDIUM) ، بزرگ (LARGE) با توجه به سه عنصر کلیدی ذکر شده آمده است تا شما بهترین گزینه را بتوانید انتخاب کنید.

جدول سایز اسکوتر

 

 

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...