در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی

چک لیستی کامل از تمام وسایلی که برای کوهنوردی نیاز است


چک لیست وسایل کوهنوردی

کوهنوردی یک سرگرمی محبوب است که میلیون ها نفر در طول سال به قله های مختلف در هر هفت قاره صعود می کنند. اگرچه هنگام رفتن به یک سفر کوهنوردی فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند، مانند تناسب اندام و توانایی جسمانی فرد کوهنورد، زمان سال و مهارت فنی، تهیه تجهیزات صحیح همیشه ضروری است.
برای اطمینان از اینکه شما برای اولین یا چندمین سفر کوهنوردی خود آماده هستید، لیستی از تجهیزات لازم را برای شما آماده کرده ایم. به یاد داشته باشید که همیشه با یک راهنمای کوهستان معتبر و حرفه ای مشورت کنید که دقیقاً چه چیزی را باید در سفر به همراه داشته باشید. راهنماها برخی از تجهیزات فنی را ارائه می دهند که ممکن است شما به آن توجه نکرده باشید و یا حتی می دانند که از کجا می توانید آنها را اجاره کنید.
کوهنوردان در هر سفر به هر وسیله ای احتیاج نخواهند داشت، اما تجهیزات ضروری می توانند در شرایط اضطراری نجات دهنده باشند. اینکه چه وسایلی باید همراه کوهنورد باشد تا با اطمینان خاطر سفر خود را آغاز کند، یک بحث مهم و الزامی است.
لیست در نظر گرفته شده در این مقاله به عنوان یک چک لیست ذهنی قبل از سفر می تواند مفید باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود.

وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی سبک

چرا استفاده از لوازم مناسب برای کوهنوردی ضرورت دارد؟

بیشتر اعضای کوهنوردان برای زنده ماندن در موارد غیر منتظره، وسایلی را با دقت انتخاب کرده و به همراه می آورند. رویکرد هر کسی به تجهیزات هرچه باشد، یک چک لیست به شما کمک می کند تا برای آماده شدن برای سفر سریعتر اقدام کنید. اما به یاد داشته باشید که چک لیست وسایل مورد نیاز برای کوهنوردی راهنمایی است که باید متناسب با طبیعت گردش شما باشد. آب و هوا، دور بودن از مناطق کمک رسانی و پیچیدگی مسیر باید در نهایت دقت و ضرورت بررسی شود. ملزومات اوليه معمولاً جمع و جور بوده و از یک سفر به سفر دیگر، كمتر فرق مي كنند و براي سهولت بسته بندي مي توان آنها را در يك گروه قرار داد. نقشه های دیجیتالی و فیزیکی مورد نیاز، غذای اضافی مناسب، آب و لباس را برای شروع کار آماده کنید.

لوازم و تجهیزات پوشیدنی

کوهنوردی مسلما یک فعالیت سبک نیست. برای زنده ماندن در آب و هوای غیرمنتظره کوهستان همیشه باید از قبل بررسی و برای آن برنامه ریزی کنید و حتما باید وسایل بیشتری همراه داشته باشید. آوردن انواع صحیح لباس برای یک سفر کوهنوردی موفق ضروری است. وسایل دقیقی که ممکن است لازم باشد بسته بندی کنید متناسب با فصل و محل صعود متفاوت است. اما به طور کلی چند قطعه لباس اضافی و کیت بدون توجه به مقصد مورد نیاز است. همراه داشتن کت و ژاکت های ضد آب و پوشیدن چندین لباس به صورت لایه ای برای کوهنوردی در زمستان حتما لازم خواهد شد.

کلاه برای کوهنوردی ساده

کلاه کوهنوردی و کلاه ایمنی 
کوهنوردی در هر فصلی کلاه می خواهد! کلاه کوهنوردی به اندازه کفش کوهنوردی ضروری است. در زمستان کلاهی انتخاب کنید که سر شما را گرم نگه دارد و در تابستان کلاهی که صورت و گردن شما در برابر نور خورشید محافظت کند و نیز کلاهی که در زیر باران سر شما را خشک نگه دارد.
کلاه ایمنی یک قطعه ضروری از کیت ایمنی برای هر سفر کوهنوردی است. این کمک می کند تا از سر فرد کوهنورد در برابر سقوط و حتی سقوط اشیا و اجسام سخت و یا سنگ از بالا بر روی سر کوهنورد محافظت کند.
دو نوع اصلی کلاه ایمنی وجود دارد: شامل کلاه ایمنی پوسته سخت و دوپوسته. نمونه اول از یک پوسته بیرونی پلاستیکی ضخیم با یک آستر فوم نازک در قسمت داخلی ساخته شده است. کلاه ایمنی دو پوسته دارای یک لایه نازک تر از پلاستیک و یک لایه ضخیم تر از لایه جذب کننده ضربه در قسمت داخل است.
برای بیشتر ماجراهای کوهنوردی، کلاه ایمنی دو پوسته استفاده می شود زیرا وزن کمتری دارد. اما اگر به سفری می روید که سنگ نوردی زیادی را شامل می شود، گزینه پوسته سخت بهتر است.

کفش و کتانی کوهنوردی

کفش و کتانی کوهنوردی
کفش های کوهنوردی نسبت به کفش های معمولی، ضخیم تر و سفت ترند و به طور خاص برای مانور در زمین های شیب دار طراحی شده اند. گاها این کفش ها دارای ساق های کوتاه یا بلند هستند تا هم از مچ پاها حفاظت کنند و هم برای عبور در زمین های برفی کوهستان مناسب باشند. آنها همچنین متناسب برای استفاده از کرامپون ها طراحی شده اند.
کفش و کتانی های کوهنوردی از چرم، پلاستیک یا مواد مصنوعی مانند Kevlar ساخته می شوند. همچنین دارای یک آستر داخلی قابل جابجایی هستند که در صورت خیس بودن می توان آن را خارج و خشک کرد.
کرامپون
 کرامپون ها وسیله های کششی هستند که معمولاً به زیر کفش و بوت های کوهنوردی متصل می شوند. آنها به طور کلی با آلیاژ فولاد ساخته می شوند و دارای خوشه ها و تیغه هایی در پایین هستند که به کوهنورد کمک می کنند تا از مناطق یخی و برفی صعود کند و باعث کشش بر روی یخچال ها می شود.
کرامپون ها به طور کلی از طریق سیستم صحافی به کفش ها متصل می شوند، که بسته به نیاز کاربر متفاوت است. رایج ترین مورد برای کوهنوردی سیستم مرحله ای است که به راحتی در زیر کفی اکثر انواع چکمه های کوهنوردی جای می گیرد.

دستکش کوهنوردی در زمستان

جوراب پشمی و دستکش کوهنوردی
 دستکش کوهنوردی به ویژه برای گرم و خشک نگه داشتن دستها در حالی که مهارت لازم برای گرفتن صخره ها و راحتی صعود را فراهم می کند، طراحی شده است. البته به محل صعود شما نیز بستگی دارد. ممکن است در معرض طولانی مدت و دمای بسیار سرد به دستکش های ضخیم تر البته با وزن کمتر نیاز باشد. اما باید بتوانید گره های بیشتری را روی طناب ببندید و تنظیم کنید.
جوراب های پشمی در مناطق کوهستانی سرد و برفی برای گرم نگه داشتن پاها بسیار الزامی هستند چرا که اگر پاها به اندازه کافی گرم نباشند قدرتی برای راه رفتن و صعود و طی مسیر وجود ندارد و پاها در صورت سرمازدگی، سنگین و سست می شوند. پس همیشه جوراب اضافی متناسب با فضایی که قصد کوهنوردی در آن دارید، همراه داشته باشید. چون ممکن است در صورت تعریق و یا حتی رفتن برف درون کفش ها و خیس شدن، نیاز به تعویض جوراب ها پیدا کنید.

کوله پشتی کوهنوردی و کمپینگ

کوله پشتی
مسلما مهمترین و اولین چیزی که برای کوهنوردی باید تهیه کنید یک کوله پشتی مناسب است. میزان ظرفیت کوله پشتی متناسب با زمان سفرتان تعیین می شود. باید مدلی را انتخاب کنید که هم وسایل ضروری را بتوان کاملا در آن جا داد، هم جیب های متعدد داشته باشد تا بعضی وسایل به تفکیک در آن قرار بگیرد و نیز زیپ های قوی و مستحکم ایمنی خاطر کوهنورد را تامین می کند. انتخاب جنس آن متناسب با فضایی که قرار است در آن کوهنوردی کنید، گزینه قابل توجهی است. همچنین بندهای قوی و فوم دار برای راحتی قرارگیری بر روی شانه ها و هم بندهای مختلف برای بستن دور کمر و سینه، از تجهیزات کوله پشتی کوهنوردی محسوب می شوند.
بیشتر راهنماها از شما می خواهند که کوله 30 تا 50 لیتری به همراه داشته باشید تا بتوانید آنچه را که در سفر لازم است حمل کنید. دقت کنید که کوله های کوهنوردی باید نسبتاً سبک بوده و پوشش مناسب و ضد آب داشته باشند.

عصا و باتوم کوهنوردی

باتوم و عصای کوهنوردی
باتوم های کوهنوردی که هم به صورت تک و هم در بیشتر موارد جفتی استفاده می شوند برای طی مسیر کوهنوردان وسیله ای بسیار کمک کننده هستند. این وسیله هم در بالارفتن و صعود به فرد کمک می کنند تا راحت تر مسیرهای شیب دار را بالا بروند و هم در سرازیری ها جهت جلوگیری از لغزش پای کوهنورد در مسیرهای سخت بسیار کاربردی هستند.

عینک آفتابی
سفر کوهنوردی شما ممکن است فقط یک روز یا یک ماه به طول انجامد، شما زمان زیادی را در خارج و بدون محافظت در برابر آفتاب سپری خواهید کرد. عینک آفتابی به شما کمک می کند تا چشمان شما هنگام تابش خیره کننده خورشید در امان باشند. که غالباً در یخچالهای طبیعی و سطوح صخره ای نیز اشعه های درخشنده وجود دارند. 

وسایل لازم برای کوهنوردی حرفه ای

لوازم کمپینگ و شب مانی

 اگر به یک سفر کوهنوردی می روید که بیش از یک روز به طول می انجامد و قصد ماندن در یک کلبه کوهی یا پناهگاه را ندارید، کمپینگ و اردوزدن گزینه دیگری خواهد بود. کمپینگ به معنای سنگین شدن کوله پشتی است. داشتن تجهیزات لازم برای این کار بسیار مهم است. راهنمایان کوهستان همراه داشتن چادر چهار فصل، کیسه خواب (بسته به میزان سرد بودن آن و یا گرما)، زیرانداز مناسب و وسایل روشنایی را در چک لیست شما قرار می دهند.

وسایل لازم برای کوهنوردی در برف

چادر و زیر انداز 
یافتن مکانی برای کمپینگ در کوهستان نیاز به تجربه و رعایت نکات مهمی دارد. در کوه، شما نیاز به محافظت در برابر باران، باد و پشه ها دارید. توصیه اصلی این است که یک چادر سبک وزن با بسیاری از طنابهای ثابت کننده جهت حفاظت در برابر باد و دارای تهویه مناسب تهیه کنید. همچنین از یک چادر بیرونی برای محافظت از چادر داخلی در برابر باران استفاده کنید و نیز داشتن یک پشه بند یا همان پرده توری برای درب و پنجره های چادر می تواند گزینه خوبی برای جلوگیری از ورود حشرات و حتی موجودات ریز کوهستانی باشد. اگر می خواهید راحت تر باشید، چادرهای تختخوابی سبک وزن خوبی وجود دارند که جادار و پایدار هستند. پین های بلندتری مخصوص پایدار کردن چادر برای استفاده در زمستان هم وجود دارند.
برای لذت بردن کامل از کمپینگ خود و بدون هیچ گونه مانعی، یک زیرانداز مناسب همیشه مورد نیاز است. حصیر و زیراندازهای ضخیم برای راحتی استراحت بر روی زمین های سنگی کوهستانی لازم است.

کیسه خواب برای کمپینگ

کیسه خواب و تشک خواب
کیسه خواب یک قطعه اصلی از تجهیزات کمپینگ است چرا که راحتی شما را بیشتر از آنچه که اگر مستقیم روی زمین بخوابید فراهم می کند. انتخاب یک کیسه خواب مناسب می تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست را برای هر سفر کمپینگ، چه در یک اردوگاه خانوادگی و چه در یک سفر بزرگ آلپ، مشخص کند.
مناطق کوهستانی اصولا آب و هوای خنکی در شبها دارند و تولیدکنندگان کیسه خواب برای میزان گرمای آنها درجه بندی استاندارد دارند. پس بنا به مقصدی که انتخاب می کنید باید میزان رتبه درجه حرارت کیسه خواب را انتخاب کنید. اینکه تشک دارای زیپ های مخصوص و راحت، جایگاهی برای زیر سر و نیز راحتی قرارگیری دست ها و پاهایتان داشته باشد، مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.
اگر در فصل بسیار گرم تابستان کمپینگ می روید می توانید برای جایگاه خوابتان فقط از یک تشک مخصوص استفاده نمایید. به طور کلی، چهار نوع تشک خواب برای اردو زدن در دسترس است: تشک های فوم سلول بسته، تشک های خود بادشونده، تشک های بادی و تختخواب های بادی. هر یک به گونه ای طراحی شده اند که در مناطق مختلف کمپینگ نیاز شخص را برطرف می کنند. هنگامی که تشک خواب خود را انتخاب می کنید، دقیقاً در نظر داشته باشید که می خواهید برای چه نوع فعالیتی از آن استفاده کنید و چگونه آن را به مکان شبانه خود برسانید.

وسایل لازم برای کوهنوردی حرفه ای

چراغ قوه و ابزار روشنایی
یک نور عالی برای هر سفر کمپینگ یا پیاده روی ضروری است. این تفاوت بین تاریکی مطلق و این است که شما می توانید ببینید چه چیزی برای وعده عصرانه خود می خورید، یا اینکه می توانید چادر خود را چگونه در تاریکی برپا کنید. روشن کردن آتش همیشه یک گزینه عالی نیست و یا نور گوشی همراه شما احتمالاً کافی نخواهد بود.
برای داشتن روشنایی در کمپینگ می توانید از چراغ قوه دستی باتری خور یا شارژی، هدلایت یا چراغ پیشانی، فانوس شارژی کوچک دستی و حتی مبدل های خورشیدی یا همان اینورتر که می توانند ساعتها وسایل الکتریکی را روشن نگه دارند، استفاده کنید.
بهترین چراغ قوه در فضای باز برای کمپینگ باید بین 160 تا 200 لومن نور تولید کند. این امر به شما نور کافی برای پیمایش در بیابانهای تاریک و همچنین نور کافی برای ترساندن افراد متجاوز، چه انسان و چه حیوان را می دهد. چراغ قوه های معمولی مدت زمان بسیار کمی بدون برق کار می کنند. به همین دلیل برای کمپینگ، بهتر است از چراغ قوه LED استفاده کنید تا آرامش خاطر داشته باشید. زیرا آنها 60 تا 80٪ بیشتر از چراغ قوه های معمولی دوام دارند.
فانوس های دستی در هنگام کمپینگ یا کوهنوردی های شبانه واقعاً مفید هستند. آنها برای پیدا کردن مسیر پس از غروب خورشید بسیار کاربردی بوده و حتی در هنگام شب مانی و چادر زدن روشنایی فوق العاده ای دارند. یک فانوس کوچک و سبک وزن و پرقدرت که یک پرتو درخشان تا 1100 لومن از CREE LED خود ارائه می دهد به راحتی راه شما را در تاریکی یا در اطراف اردوگاه روشن می کند. همچنین استفاده از هدلایت در هنگام حرکت در مناطق تاریک کوهستانی مسلما دست های شما را آزادتر گذاشته تا راحت تر به مسیرتان ادامه دهید.

وسایل پخت و پز در کوهنوردی

لوازم مورد نیاز برای پخت و پز

کوهنوردان برای تحمل فشار وارده حین کوهنوردی باید بدن خود را قوی، انعطاف پذیر و مقاوم نگه دارند. یکی از کلیدهای اصلی دستیابی به آن داشتن یک رژیم غذایی غنی و سالم است که تغذیه مناسب کوهنوردان را فراهم کند و صعود دلپذیری را برایشان رقم بزند. مانند اکثر تجهیزات کمپینگ، ابزار پخت و پز به اشکال، اندازه ها و قیمت های مختلفی ارائه می شود.
انواع اجاق گازهای مسافرتی، قابلمه، قاشق و کارد و چنگال، ظروف و لوازم تمیز کننده برای پاسخگویی به نیازهای کوهنوردان طراحی شده اند. اینکه چه وسایلی برای پخت و پز انتخاب کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. سه نوع اجاق گاز مسافرتی در فروشگاه ها به فروش می رسند که شامل: اجاق های سوخت مایع که از گاز یا نفت سفید و یا الکل پر می شوند، اجاق گازهای فشرده که از بوتان، ایزوبوتان و پروپان پر می شوند و اجاق گازهای جامد که با چوب یا زغال های قابل اشتعال استفاده می کنند. همراه داشتن کپسول های اضافی در سفرهای چند روزه نگته قابل توجهی است.
یک قابلمه و یک ماهی تابه کوچک برای کمپینگ یکنفره کافیست. در صورت تعداد یک تا سه نفر می توانید قابلمه 1.5 تا 2.5 لیتری همراه داشته باشید و گروه های بزرگتر هم مسلما ظروف بزرگتر یا تعداد بیشتر نیاز دارند. جنس قابلمه ها باید از آلومینیوم، فولاد ضد زنگ و یا تیتانیوم بوده و پوشش نچسب داشته باشند.
فلاسک مخصوص کوهنوردی عایق دار، یک لیوان فلزی و یک بشقاب کاسه ای شکل نشکن برای خوردن هر غذایی چه به صورت جامد و چه سوپ ها می تواند مناسب باشد. قاشق و کارد و چنگال به صورت پک در سایزهای کوچک و حالت جمع شونده موجود است تا کوهنوردان به راحتی حتی در جیب لباسشان می توانند آنها را جای دهند. همیشه یک اسفنج یا حوله کوچک برای تمیز کردن ظروف در بسته بندی لوازم پخت و پز خود داشته باشید تا با خیال راحت پس از اتمام غذا آنها را شسته و دوباره در کوله جای دهید.

مواد غذایی مورد نیاز در کمپینگ و کوهنوردی

مواد غذایی مورد نیاز برای کوهنوردی

غذا می تواند صعود شما را تقویت کند. شب قبل از صعود، یک شام غنی از مواد مغذی و حاوی کربوهیدرات، متشکل از غلات، لوبیا و میوه برای ذخیره گلیکوژن بخورید و ماهیچه ها را تقویت کنید و منبع سوخت ذخیره نمایید. مانند، ماکارونی گندم سبوس دار با سس قرمز و سبزیجات یا مرغ و آووکادو ترکیبی ایده آل از پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم را ارائه می دهند.
غذا خوردن در حین و بعد از ورزش شدید، به ویژه در ارتفاعات، می تواند برای هر فردی یک چالش باشد. سعی کنید خوردنی های پر کالری با پروتئین و چربی های سالم زیاد (قند کمتر) را انتخاب کنید، اما آب نبات های سفت، شیرینی و غذاهای پرانرژی را فراموش نکنید. شما باید بدن خود را با کالری و کربوهیدرات در طول روزهای صعود فعال، تغذیه کنید. برنامه ریزی و بسته بندی مواد غذایی برای سفرهای طولانی می تواند وقت گیر باشد. اما کوهنوردان باید چندین فاکتور مهم را در نظر بگیرند:حداقل وزن، زمان پخت، تنوع و خوشمزه بودن و نیز نوع بسته بندی راحت و سهولت، در بازکردن آنها.
انتخاب غذا به خود شخص و نوع کوهنوردی بستگی دارد. در مسیرهای طولانی صخره ای، خوراکی های انرژی زا همراه بیاورید که به راحتی در محل خورده شوند. در تورهای چند روزه، تنوع بسیار مهم است. غذاهایی را انتخاب کنید که به طور معمول شما را راضی کنند، مانند یک ساندویچ خوشمزه یا غذاهای آماده و پخته شده و سپس با شکلات، کشک، آجیل، میوه های خشک، گرانولا، کنسرو حبوبات و غیره، تغذیه خود را تکمیل کنید. یک صبحانه خوب و واقعا آبرسان در ابتدای روز در وعده صبحانه بهترین انتخاب است. میان وعده ها را در جیبتان قرار دهید تا در طی مسیر راحت تر تغذیه کنید.

وسایل جهت یابی در کوهنوردی

لوازمی که برای جهت یابی نیاز دارید

دستگاه های GPS و تلفن و ساعت های هوشمند به طور فزاینده ای برای ناوبری در کوهستان استفاده می شوند. بسیاری از دستگاه ها به شما امکان می دهند یک مسیر را با استفاده از نرم افزار نقشه برداری روی رایانه شخصی خود تنظیم کنید و یا حتی از اپلیکیشن ها مسیریاب معتبر که از طریق ماهواره به هرجایی توانایی راهنمایی دارند، استفاده کنید. این یک راه حل ایده آل است ولی باید بدانید که ناوبری ایمن شامل مهارت خواندن و تفسیر نقشه است نه فقط دنبال کردن کورکورانه یک پیکان. تیم های امداد و نجات کوهستان به دلیل خرابی GPS یا تلفن هوشمند یا اینکه مردم قادر به استفاده صحیح از این فناوری نیستند، به بسیاری از تماس ها پاسخ می دهند.
همیشه تلفن همراه می تواند گزینه بهتری باشد ولی توجه کنید که وسیله ارتباطی اضطراری شماست. اگر باتری آن به عنوان کمک ناوبری تخلیه شود، ممکن است برای تماس اضطراری درمانده شوید. پس همیشه پاوربانک یا هر دستگاهی برای تغذیه باتری موبایل خود همراه داشته باشید.
نقشه و قطب نما وسایلی هستند که باید همراه داشته باشید. ولی خواندن درست نقشه و تفسیر آن نیاز به یک مهارت اساسی دارد تا مسیر درست را بتوانید انتخاب کنید و در مورد تغییر مسیر تصمیم گیری صحیح انجام دهید. حفاظت از وسایل جهت یاب را در کل مسیر در نظر داشته باشید. اکثر دستگاه های اختصاصی GPS ساخت ناهمواری دارند و به طور معقولی ضد آب هستند. تلفن های هوشمند بسیار شکننده تر هستند، اگرچه قاب های ضدآب موجود است و می توان از آنها با دقت استفاده کرد. 

وسایل امداد و نجات در کوهستان

تجهیزاتی که برای امداد و نجات نیاز دارید

بیشتر تجهیزات امداد و نجات همان لوازم ضروری هستند که هر کوه نورد باید همراه داشته باشد. این شامل مواردی مانند لباس های اضافی، کارابین، بند و طناب، کلاه ایمنی است. همچنین گرم نگه داشتن فرد مصدوم نیز اهمیت زیادی دارد و برای رسیدن به این هدف از کیسه های خواب می توان استفاده کرد.
تیم های کوهنوردی برای انجام امداد و نجات در کوهستان و ارائه موثرترین و حرفه ای ترین خدمات به گمشده و مجروح، تجهیزات زیادی همراه دارند. این تجهیزات شامل: کیت پزشکی، کیت نجات فنی (طناب، کارابین، وسایل فرود، صعود و غیره)، کیت زمستانی (بیلهای برفی ، کاوشگرهای بهمن و غیره)، برانکاردهای ویژه نجات کوهستان، تجهیزات ارتباطی گسترده (تلفن های همراه، پیجر و غیره)، وسایل نقلیه جهت انتقال مصدوم مانند هلی کوپتر و ... می شود.

لوازم بهداشت شخصی در کمپینگ

لوازم شخصی و بهداشتی

در کوهنوردی و کمپینگ شما با فضای باز یکی هستید؛ با طلوع خورشید بیدار می شوید و با صدای جیرجیرک در نور کم رنگ ماه می خوابید. اما، روزهای طولانی پیاده روی در آفتاب گرم و عصرهایی که در اطراف آتش می گذرانید ممکن است در اثر تعریق بدنتان بو بگیرد. بهتر است بعد از استفاده از وسایل بهداشتی به کیسه خواب بروید. همراه داشتن یک شامپوی خشک برای شستن موها و بدنتان کافیست که در نهری یا آبشاری هرچند کوچک بتوانید بوی خوبی از خود استشمام کنید. کرم های مرطوب کننده و مهمتر از همه کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در فضای باز کوهستان مهم و ضروری است. بهتر است SPF 50 یا بالاتر خریداری کرده و همراه داشته باشید.
محلول های ضدعفونی کننده دست به صورت ژل یا اسپری باید حتما همراه همیشگی جیبتان باشد. صابون های کوچک کاغذی برای شستن دستها قبل از غذا خوردن بسیار کاربردی هستند. پدهای بهداشتی، مسواک و خمیر دندان، مایع شستشوی ظروف، دستمال مرطوب و کاغذی و نیز یک حوله در مجموعه وسایل بهداشت شخصی همراه ببرید تا خیالتان از رعایت بهداشت فردی و آرامش خودتان آسوده باشد.

وسایل کوهنوردی مبتدی

توصیه هایی که برای جمع کردن بهتر وسایل کوهنوردی باید بدانید!

برای مبتدیان همراه آوردن وسایل بیشتر منطقی است. پس از چند تور کوهنوردی، تجربه به آنها می فهماند که کدام وسیله اضافی است و چه چیزهایی را باید الزاما همراه برد. منطقی است که کوله پشتی خود را سنگین نکنید تا از برنامه کوهنوردی نهایت لذت را ببرید. هر چه بسته بندی وسایل کوچکتر و نیز باز کردن آنها در مواقع مورد نیاز آسان تر باشد، حتما برای استفاده راحت تر خواهید بود.
کلیه تجهیزات باید قبل از سفر کوهنوردی بررسی شوند و نیز برخی توصیه های مهم مانند اینکه هنگام بسته بندی کوله پشتی باید از قبل فکر کنید که به کدام تجهیزات ابتدای کار نیاز خواهید داشت و باید آن وسایل را در قسمت بالای کوله پشتی بگذارید و ترتیب گذاشتن آنها را اولویت بندی کنید تا دسترسی به وسایل راحت تر باشد. البته برای یک کوهنورد مبتدی فهمیدن این قضیه احتمالا سخت باشد ولی راهنمایی گرفتن از افراد آگاه و کوهنوردان حرفه ای می تواند بسیار کمک کننده باشد.


مقالات مرتبط:


دسته بندی های مرتبط

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...