در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
راهنمای انتخاب استخر بادی + نکات مهم انتخاب و خرید استخر بادی

راهنمای انتخاب استخر بادی + نکات مهم انتخاب و خرید استخر بادی


اگر قصد خرید استخر بادی را دارید باید زودتر تصمیم بگیرید چرا که تفریحات آبی همیشه بهترین لحظات شاد خانوداگی را به همراه دارند. این راهنمای خرید استخر بادی آنچه را که باید قبل از خرید بدانید به شما نشان می دهد. استخرهای بادی بر روی زمین قرار می گیرند و معمولا از جنس پلی وینیل کلرید (PVC) یا کامپوزیت لاستیکی مقاوم ساخته می شوند که دارای لایه هایی بادوام و پایداری بالایی هستند. این استخرها به اشکال مختلف بیضی، دایره، مربع و ... وجود دارند و بر لبه آنها حلقه های باد شده برای راحتی و ایمنی بیشتر کودکان طراحی شده است.

راهنمای خرید ابزار بادی

مزایای استخرهای بادی

اگر استخرهای قدیمی را با استخر بادی جدید مقایسه کنید، مزایای ویژه ای را در مورد استخرهای بادی پیدا می کنید. معمول ترین و همچنین ویژگی مناسب استخرهای بادی، نصب سریع آنهاست. برای تنظیم کل فرآیند، فقط 10 تا 45 دقیقه وقت صرف می کنید. زمان دقیق تنظیم استخر بادی بستگی به اندازه و سایز استخر جهت باد شدن و گنجایش آن جهت آب شدن دارد. ویژگی بعدی جابه جایی راحت و آزادانه استخر بادی است و اینکه در هر مکانی قابل جابه جایی و بر روی سطحی صاف قابل قراردادن و استفاده کردن است. همچنین پس از گذراندن ساعات مفرح شنا و آب بازی به آسانی می توان آن را خالی کرده و جمع کنید. طیف وسیعی از طراحی های متنوع و رنگ های شاد به کار رفته در این استخرها همیشه مورد علاقه کودکان بوده و آنها را در هر سنی به سمت خود جذب می کند. همچنین عمق متناسب با سن این استخرها ایمنی  اطمینان والدین را نیز تامین می کند. جنس PVC استخرهای بادی برای تمیز کردن بسیار آسان بوده و با یک شستشوی ساده محوطه داخلی استخر کاملا تمیز می شود که همین از مزیت های کم هزینه بودن آن است. اما این استخرها اگر با نگهداری و مراقبت ویژه استفاده شوند عمری حدود دو تا سه سال دارند زیرا ممکن است پاره یا سوراخ شوند و آسیب دیدگی آنها گاهی قابل جبران و تعمیر نیست.

بهترین مارک استخر بادی

نکات مهم در انتخاب استخرهای بادی

برای خرید استخر بادی ایده آل به طراحی و اندازه متناسب با مکانی که می خواهید آن را قرار دهید، هزینه استخر متناسب با بودجه ای که در نظر گرفته اید و اینکه لوازم جانبی مورد نیاز را دارید و یا می بایست تهیه کنید، توجه داشته باشید.

• استخرهای بادی از قطر 90 تا 6 متر در بازار موجود هستند که شما ابتدا اندازه دلخواه را بر اساس مکان مورد نظر، بررسی کنید.

• درست است که استخرهای بادی از جنس مقاوم وینیل و PVC و گاها چندلایه تولید شده اند ولی همیشه مراقب شاخه های کوچک و سنگریزه ها در زیر آنها باشید زیرا هر چیز نوک تیزی می تواند آنها را آسیب زده و نهایتا در اثر فشار سوراخ کند.

• دارابودن اتاقک های هوایی مجزا و متعدد در استخرهای بادی ممکن است به حداقل رساندن نشت های اجتناب ناپذیر کمک کند. همچنین در صورت سوراخ شدن قسمتی و تعمیر شدن باد کردن قسمت های دیگر راحت تر بوده و به یک قسمت فشار وارد نمی کند.

• یک استخر حجیم مدت زمان طولانی تری برای باد شدن و پر کردن آن از آب وقت می برد. بنابراین اگر برای کودکان کوچکتر قصد خرید دارید میزان تحمل و صبر آنها را هم در نظر داشته باشید.

• همچنین استخر بادی را متناسب با سن کودک انتخاب کنید تا خطرات احتمالی را از او دور نمایید. ولی اگر قصد خرید استخر بادی برای کل اعضای خانواده را دارید مسلما سایز بزرگتر و عمیق تر بهترین گزینه خواهد بود.

راهنمای انتخاب استخر بادی

• استخرهای بادی دارای تنوع و طرح های زیاد هستند، مدل های لوکس با اشکال مختلف نیز در بین آنها پیدا خواهید کرد. برای خرید استخر کودک خود طرح های خلاقانه جهت سرگرمی بیشتر آنها تهیه کنید.

• استتخرهای بادی طراحی شده انواع مختلفی از گزینه های سرخود مانند سرسره، فواره و حتی اسباب بازی های بادی و عروسک دارند. در کنار انتخاب رنگ و طرح جذاب به لوازم جانبی و موارد دیگر مفرح آن نیز اهمیت دهید.

• بهتر است برای استخر بادی خود پمپ فیلتر دار در نظر داشته باشید. این پمپ ها آب استخر را تمیز کرده و محیط را برای شنای شما بهداشتی می کنند. این ویژگی ایمنی را در هنگام خرید استخر و اشتفاده کردن حتما باید در نظر داشته باشید.

• اگر از استخرهای بزرگ خانوادگی می خواهید خرید کنید بهتر است نردبان مخصوص هم داشته باشد زیرا راحتی بیشتری را برای لحظات شنا کردن شما فراهم می کند. امکان دسترسی به داخل و خارج استخر امکانپذیرتر می کند. همچنین اگر یک شبکه توری در کف استخر خود نیز داشته باشید می توانید زباله های درون استخر را هم بدون دردسر بیرون بکشید.

خرید استخر بادی روشی ارزان برای سرگرمی کودکان در روزهای گرم است. رفتن به استخر عمومی به طور مداوم می تواند گران باشد و همه افراد دارای استخر خصوصی باهزینه های گزاف نیستند. استخر بادی در اندازه و ابعاد مختلف عرضه می شود و شما می توانید فقط یکی را خریداری کرده، در خانه نگه دارید، باد کنید و هر وقت لازم باشد آن را از آب پر کنید و اجازه دهید تا بچه ها از روز خود لذت ببرند. همچنین این استخرها در فصل سرما به عنوان استخر توپ هم برای کودکان لذت بخش و سرگرم کننده است.

راهنمای انتخاب و خرید استخر بادی

نکات مهم در نگهداری استخرهای بادی

1. بهترین روش برای پرکردن استخرهای بادی روی زمینی استفاده از شیلنگ آب یا در استخرهای بزرگتر تانکر آب گزینه مناسبتری برای پرکردن آنهاست. پس جایی که برای قرار دادن استخر انتخاب می کنید اگر نزدیک به منبع آب باشد خیال شما آسوده تر می کند.

2. برای نگهداری بهتر استخر، شما باید هفته‌ای یکبار چند کار را حتما انجام دهید. اینکه باید آب را عوض کنید یا آن را با کمک پمپ مخصوص فیلتر کنید و زباله ها را از درون استخر خارج کنید. در مورد اینکه چه تکنیکی شیمیایی را برای تمیز کردن به کار می برید، چه کلر و چه آب شور و مواد ضدعفونی کننده، اهمیتی ندارد فقط روند نگهداری آن مهم است که ممکن است هر شخصی متفاوت عمل کند.

3. بهترین کار در درجه اول این است که زمینی مسطح را انتخاب کنید. حتی می توانید سطحی بلندتر را تراز کنید تا در آن نقطه خاص استخر را قرار دهید. همچنین پهن کردن زیراندازی که از خدشه وارد کردن به استخر جلوگیری کند بهتر از قراردادن مستقیم استخر روی زمین است.

4. اگر در خانه کودک دارید بهتر است در اطراف استخر بادی حتما از حصار مطمئن با حداقل ارتفاع 4 اینچ بهره ببرید تا امنیت بیشتری را فراهم کنید. این استخرها همیشه گزینه ایمن تری نسبت به استخرهای داخل زمینی هستند ولی هیچگاه فرزندتان را به تنهایی برای شنا رها نکنید و همیشه ناظر باشید، حتی در استخرهای بسیار کوچک هم ممکن است کوچکترین لغزش برای فرزندتان خطرآفرین باشد.

5. همیشه مکانی که استخر را در آن قرار می دهید قبل از آب کردن کاملا بررسی کنید که از پریز برق یا هر کابلی دور باشد زیرا بعد از آب شدن سنگین شده و قابل جابه جایی نیست. برق گرفتگی در محلی که آب هست همیشه خطرناک ترین آسیب را وارد می کند. پس قبل از هرکاری محیط را برای تفریح کودک خود ایمن کنید.

6. تخلیه دوره ای استخر و نگه داشتن آن در همان حالت باد شده در آفتاب بهترین حالت برای خشک شدن استخر بادی است، نه تنها برای استفاده مجدد آمادگی بهتری دارد و فقط ممکن است کم باد، شود که مجددا سریع آن را به اندازه مناسب می توانید باد کنید بلکه از شیوع پشه های ریز درون آب هم جلوگیری می کنید. این حشرات در صورت پمپ نشدن و ضدعفونی نکردن آب طی دو روز ایجاد شده و تخم گذاری می کنند که در این صورت باید آب استخر را تخلیه و مجددا پر کنید.

7. استخرهای بادی از آنجا که ظریف هستند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند ولی همیشه برای هر روز گرم تابستانه summertime بسیار ایده آل بوده و شما می توانید نهایت لذت را از روزهای گرم خود در کنار خانواده و برای کودکان بگذرانید و با شروع فصل سرد آنها را از باد خالی کرده و با اطمینان به اینکه کم جا می گیرند، در کمد یا کابینت برای استفاده های بعدی قرار دهید. فقط قبل از جمع کردن آنها از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید زیرا رطوبت مانده بر روی محصول در طولانی مدت موجب خرابی و فرسودگی آن می شود. امیدوارم با موارد مطرح شده بهترین انتخاب را داشته باشید و این موارد را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و از استخر خریداری شده نهایت لذت را ببرید.

انتخاب استخر بادی

استخر و بیماری کرونا

مركز كنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در وب سایت خود گفت: "هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس ناشی از COVID-19 از طریق آب در استخرها ، وان های گرم ، آبگرم یا مناطق بازی با آب وجود ندارد." "عملکرد مناسب و نگهداری صحیح از جمله ضد عفونی کردن با کلر و برم، باعث غیرفعال کردن ویروس در آب می شود."
این ممکن است خبر خوبی برای علاقه مندان به استخرهای بادی باشد که می خواهند به همراه دوستان و خانواده در حیاط یا باغ خود تفریحات آبی ایجاد کنند. اما توجه کنید که یک ماده شیمیایی DIY برای ضد عفونی کردن آب استخرها قبل از شنا کردن باید با احتیاط انجام شود. استوارت سی ورنون ، بنیانگذار و COO از شرکت استخر شنای آمریكا می گوید: "استفاده نادرست از مواد شیمیایی می تواند منجر به آسیب دیدگی استخرهای بادی شود. ترکیب شیمیایی اشتباه می تواند موجب کدر شدن آب استخر شما شود، سطوح استخر را خراب کند و به تجهیزات استخر آسیب برساند."
ورنون توصیه می کند پروتکل های بهداشتی را هم در آب و هم در نزدیکی استخر با استفاده از رعایت فاصله های اجتماعی و نیز انجام اقدامات بهداشتی ایمن مانند شستشوی کامل بدن قبل از ورود به استخر انجام دهید. همچنین باید بطور معمول استخر خود را تمیز و ضد عفونی کنید تا از وجود ویروس کرونا جلوگیری شود."
استخر بادی پر از آب زلال و شفاف یکی از جذاب ترین چیزهایی است که می توانید در یک روز گرم و آفتابی هر کسی را وسوسه کند. با این حال، آب تمیز به نظر می رسد هنوز هم می تواند خطرات زیادی را در پی داشته باشد. آب استخرهای شنا، حتی استخرهای بادی، می تواند شناگران را در معرض بیماریهای مختلف قرار دهد. به همین علت بهداشتی بودن نکته اول حفظ سلامتی شماست.
کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، زنان باردار و مبتلایان به بیماری های مزمن و نیز کودکان بیشتر از بقیه در معرض خطر آلودگی های درون استخرها هستند و چون کودکان بیشترین استفاده کننده های استخرهای بادی محسوب می شوند رعایت بهداشت، تفریح آنها را ایمن تر و مفرح تر می کند.

راهنمای خرید استخر بادی برای کودک

معرفی انواع استخرهای بادی کودک و بزرگسال

استخرهای بادی در اشکال و اندازه های مختلف و چندین برند معتبر شناخته شده در بازار موجود می باشد. استخرهای بچه گانه تنوع بیشمار، با شکل ها و رنگ های کودک پسند دارند. با این حال، انواع و ساختارهای اصلی استخرهای بادی با وجود طرح های رنگارنگ تغییر زیادی نمی کنند. در اینجا انواع متداول استخر بادی وجود دارد:

استخرهای بادی با لبه های بادشونده

این نوع استخرها هیچ فریم سختی نداشته و شکل آنها توسط حلقه پلاستیکی از جنس وینیل پشتیبانی می شود. والدین می توانند به راحتی این نوع استخرها را باد کنند که اصولا لبه ها با اتاقک مجزا قابل باد شدن هستند و در مدت زمان کمی از آب پر کنند. این مدل استخر معمول تر بوده و بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است زیرا نصبی آسان تر و ایمنی بیشتری مخصوصا برای کودکان دارند. همچنین اشکال عروسکی و کارتونی که بر روی دیواره های این استخرها اصولا طراحی می شوند جذابیت دوچندانی برای استفاده کودکان ایجاد می کند.

استخرهای فریم دار

ساختار کلی این نوع استخرها بادی نیست ولی گاها قسمت کفی ممکن است قابل بادشدن باشند. به کمک فریم های متصل شونده این استخرها را راه اندازی می کنند و دیواره ها از جنس پلاستیک بادوام و محکم بوده و به علت بادی نبودن فضای کمتری را اشغال می کنند. ولی برای کودکان کوچک ممکن است نسبت به مدل بادی امنیت کمتری داشته باشد. این استخرهای قاب دار برای بچه های بزرگتر و خانواده مناسب تر و خطرات کمتری دارد ولی مونتاژ و راه اندازی آنها نسبت به استخرهای بادی زمان بیشتری می برد. این نوع استخرها اصولا نردبان داشته تا برای استفاده کودکان هم راحت باشد.
اگر پس از خرید استخر در حفظ و نگهداری آن دقت لازم را انجام دهید، مانند تمیز کردن، دور نگه داشتن از فضایی که آسیب به آن برساند و نیز تخلیه به موقع آب و خشک کردن، می توانید مدت زمان زیادی تفریحات آبی کودک و خانواده را فراهم کنید.

راهنمای خرید استخرهای بادی

کمپانی های تولید کننده استخرهای بادی

شرکت های مختلفی در حال تولید محصولات بادی هستند و هر روز با ایجاد تنوع بیشتر در نوع محصولات، رقابت بزرگی را در بازار ایجاد کرده اند. به علت کم حجم بودن این وسایل از لحاظ اشغال کردن فضا و نیز جابه جایی آسان تقاضا از طرف مشتریان هر روز بیشتر می شود. برندهای بست وی و اینتکس طرفداران بیشتری داشته و با وجود کیفیت بالاتر در تولید محصولات در رده اولین ها قرار دارند. کمپانی اینتکس به عنوان اولین تولید کننده استخرهای بادی همیشه در کیفیت و تنوع جایگاه خود را بر سکوی بهترین کمپانی تولید کننده حفظ کرده است. ایران اسپورتر با ارائه کد اصالت کالا، استخرهای بادی اینتکس اورجینال را برای انتخاب مطمئن در اختیار علاقه مندان به محصولات بادی قرار می دهد.


مقالات مرتبط:


دسته‌بندی‌های مرتبط:

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...