در حال بارگذاری...
محل بنر مناسبتی
ابعاد و خصوصیات میز فوتبال دستی + راهنمای خرید انواع میز فوتبال دستی

ابعاد و خصوصیات میز فوتبال دستی + راهنمای خرید انواع میز فوتبال دستی


 

مشخصات فوتبال دستی

انواع میزهای فوتبال دستی

فوتبال میزی، فوزبال (در زبان آلمانی) و گاهی اوقات تیش فوزبال، کیکر، سوکر، بیلیاردینو یا همانطور که در محافل انگلیس بیشتر شناخته شده است، "Footie Table" یک بازی هماهنگی دست وچشم است که یک بازیکن حرفه ای نیاز به درجه بالایی از تمرین مبتنی بر تکرار، برای رسیدن به یک بازی استاندارد خوب دارد. یک بازیکن حرفه ای فوتبال دستی سال ها باید تمرین کند تا بتواند توپ را به درستی کنترل کرده و تکنیک های عبور مناسب را برای رسیدن به ضربه کامل و هدف آماده کند. او باید مهارت های لازم ذهنی و فیزیکی را به خوبی بیاموزد. 
در واقع یک بازیکن فوتبال دستی حرفه ای باید سرعت توپ خود را به ۵۶ کیلومتر برساعت ( ۳۵ مایل بر ساعت ) برساند.

جهت خرید میز فوتبال دستی خانگی اینجا کلیک کنید

 

انواع فوتبال دستی

میز فوتبال دستی شیشه ای المپیک

در مسابقات المپیک از میزهای فوتبال دستی شیشه ای گارلاندو ایتالیایی استفاده می شود که این میزها با کیفیت بالا در فضای باز به خوبی قابل استفاده می باشند. مهم ترین ویژگی میزهای شیشه ای المپیک سطح شیشه ای پوشش دهنده میز فوتبالدستی است که هم سروصدا و نویز آزاردهنده بازی را کاهش می دهد و هم زمین بازی همیشه تمیز می ماند. همچنین میز فوتبال دستی شیشه ای در مقابل تغییرات آب و هوایی از میز محافظت کامل کرده و برای بازی های فضای باز بسیار ایده آل است. پرتاب شدن توپ به خارج از زمین در حین مسابقه حرفه ای و سرعتی و حتی دست کاری کردن توپ توسط بازیکنان در این میزها امکان پذیر نیست. میزهای شیشه ای المپیک با ویژگی های ضد آب، ضد زنگ و روکش محافظتی ضد آفتاب توسط گارلاندو تولید و دیواره ها به صورت چند لایه ای با موادی با کیفیت ارائه می شوند.

نکات مهم در مورد فوتبال دستی

میزهای فوتبال دستی آمریکایی و فرانسوی

میزهای فوتبال دستی در سبک های آمریکایی و فرانسوی بیشتر جنبه کنترل کننده و مهارتی و تمرکز بر استحکام و دوام بالا دارد. در سبک آمریکایی میزها دارای بیشترین کیفیت بوده که با وجود دروازه بان سه آدمکی برای مدل های میزهای فوتبال دستی برای کودکان بیشتر مدنظر می باشد. ابعاد استاندارد و سبک میزهای فوتبال دستی در ایالات متحده آمریکا حدود ۵۶ اینچ طول و ۳۰ اینچ عرض دارد. اما فوتبال دستی در سبک فرانسوی به نام فوتبال مینیاتوری معروف است که میزهای فوتبال دستی با دسته های تلسکوپی برای سبک فرانسوی بیشتر شناخته شده اند. در این سبک، آدمک های فلزی و آلومینیومی با توپ های فوتبال دستی چوب پنبه ای موجب سرعت کم و بازی آرامی بر خلاف بقیه سبک ها می شوند.

ابعاد فوتبال دستی

این سبک فوتبال دستی، فوتبال روی میز تگزاس نامیده می شود. در سبک آمریکایی میز فوتبالدستی عموما از جنس چوب بوده و توپ آن پلاستیکی ضخیم است. همچنین آدمک های بازی فوتبال دستی از پلاستیکی سخت تر از جنس توپ آن ساخته شده اند. قوانین قدرت در یک بازی سریع کاملا رعایت شده است. در میز فوتبال دستی آمریکایی سه آدمک در جلوی دروازه قرار گرفته اند، که این در مقایسه با سایرکشورها متفاوت است.

جنس میز فوتبال دستی فرانسوی به نظر شبیه جنس کفپوش های پلاستیکی میماند و توپ آن چوب پنبه ای بوده که باعث افزایش کنترل بازی توسط بازیکن می شود. همچنین برعبور درست توپ از دروازه تاکید می کند. دقیقا مانند یک فوتبال واقعی.

بهترین فوتبال دستی

میزهای فوتبال دستی سبک آلمانی

دسته های میز فوتبال دستی آلمانی روان ترین دسته ها هستند، که کنترل نهایی توپ را بیش از حد مشکل می کنند. در سبک آلمانی فوتبال دستی، بازی قدرتی بخوبی به نمایش گذاشته می شود. میزهای فوتبالدستی به سبک بازی آلمانی که به بازی کیکر معروف است، میزهایی تکامل یافته تر به خاطر قدمت بیشتر این بازی در آلمان است. در سبک آلمانی نیز میزهای فوتبال دستی دارای سطحی سخت و در عین حال لغزنده می باشد که با وجود توپ و آدمک های پلاستیکی یک بازی سرعتی را رقم می زند. مواد تشکیل دهنده این میزها اصطکاک توپ را با سطح زمین کاهش داده و حرکت ها با شتاب بیشتری انجام می شود. در بعضی از مدل ها پاهای آدمک ها راست و در بعضی زاویه دار است که در کنترل بهتر توپ کمک کننده خواهد بود.

شناخت بهترین فوتبال دستی

میز فوتبال دستی شیشه ای ایتالیایی

میزهای فوتبال دستی ایتالیایی ترکیبی خوب از همه سبک هاست. در ساخت این میزها از شیشه هایی در کف برای سریعتر شدن بازی استفاده شده و ورقه های پلاستیکی در اطراف زمین میز فوتبالدستی برای کاهش سرعت توپ به خوبی و بادقت درنظر گرفته شده است. 

میز فوتبال دستی ایتالیایی بیشتر با صفحات شیشه ای و بازیکنان قرمز و آبی شناخته می شوند و یک توپ پلاستیکی که بر روی سطح لغزنده شیشه ای میز بسیار کنترل سختی دارد و بازی با روشی سریع و ارتجاعی انجام می شود. این سبک بازی سرعتی جزء متفاوت ترین و بحث برانگیزترین بازی های فوتبال دستی محسوب می شود. میز فوتبال دستی شیشه ای ایتالیایی در اکثر موارد دارای یک دروازه بان بوده و نیز حرکت میله ها تا انتهای دیواره ها به سمت داخل و خارج می باشد که این مزیت ضربه گیرهایی که در میزهای دیگر ممکن است خسته کننده باشند را به بازی ایده آل تری برای بازیکنان تبدیل می کند.

 

فوتبال دستی به ظاهر ساده ولی بسیار جذاب

برای اکثر مردم بازی فوتبال دستی چرخاندن آدمک های کوچک است. کشیدن و هل دادن میله ها و ضربه زدن توسط آدمک های فوتبال روی میز که اغلب سخت بنظر میرسد. بازیکنان همچنان امیدوارند که توپ به نوعی به یک آدمک در اواسط چرخش برخورد کند، معجزه ای اتفاق بیفتد ، وارد هدف شود و  گُ ُ ُ ُ ُ ُ ُ ُ ُ ُل

اما این بخش درست ماجرا نیست!!!


برای آموزش فوتبال دستی در ایران اسپورتر کلیک کنید. 


 

 

 

مشخصه های فوتبال دستی

تاریخچه فوتبال دستی

ریشه های بازی فوتبال دستی کمی نامشخص اند. فوتبالدستی (Foosball) در سال های ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰ به طور همزمان در نقاط مختلف اروپا آغاز شده و هرکسی بر آن ادعایی دارد. در سال ۱۹۰۱ در ایالات متحده آمریکا فوتبال روی میز ثبت اختراع شد ولی تنها چیزی که برای آن سند رسمی وجود دارد این است که هارولد سیرلز تورتون انگلیسی برای بازی فوتبال دستی ثبت اختراع کرده است که تقریبا شبیه بازی امروزی است. درخواست ثبت اختراع در ۱۴ اکتبر ۱۹۲۱ توسط هارولد داده شد و یکم نوامبر ۱۹۲۳ در بریتانیا با این ثبت موافقت گردید. هر کس با بیان توضیحات بیشتر تصمیم بر این دارد که ایده بازی درخشان و مفرح فوتبال دستی را به خود اختصاص دهد. اما میزهای فوتبال دستی به شکلی رسمی که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، سال ۱۹۳۷ توسط آلخاندرو فینیستر خلق شد. حتی نقل است که لوسین روسنگارت، کارمند کارخانه سیتروئن برای سرگرم کردن بچه هایش در روزهای بارانی میز فوتبالدستی رو ساخته است!!!

ابعاد فوتبال دستی حرفه ای

ورود فوتبال دستی به فضای باز

گرچه رقابت های سازمان یافته فوتبال دستی در دهه های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ در اروپا مورد توجه قرار گرفت اما در دهه ۱۹۶۰ لورنس پترسون یک نظامی آمریکایی که در آلمان مستقر بود و به ایالات متحده آمریکا فرستاده شد، به علت محبوبیت زیاد فوتبال در بین آمریکاییها و این که خودش بسیار عاشق میزهای فوتبال دستی بود، تصمیم گرفت این بازی را از خانه های مردم به مکان های عمومی بکشاند. بدین ترتیب باکمک صاحبان بار، مسابقات منطقه ای فوتبالدستی را در مایسولا و مونتانا برگزار کرد. او سپس نام تجاری سفارشی خود را که در مسابقات، فوتبال دستی شناخته شده بود، به همگان معرفی کرد.

 

ابعاد فوتبال دستی باشگاهی

اولین مسابقه حرفه ای پترسون در سال ۱۹۷۲ با مبلغ ۱۵۰۰ دلار جایزه برگزار گردید و در طی این دوره زمانی، فوتبالدستی در سراسر کافه ها و سالن استخرها با استقبال عموم مردم برگزار می شد و همچنان ادامه یافت تا به مسابقات قهرمانی کشوری رسید. تورهای حرفه ای و رویدادهای پولی بزرگ نیز زمانی آغاز شد که پدر بنیاد فوتبال دستی حرفه ای ، لی پپارد سیاتل از واشنگتن، در سال ۱۹۷۶ "تور چهارم میلیون دلاری" را اعلام کرد.

دانستنی های فوتبال دستی

فدراسیون فوتبال دستی (ITSF)

در سال ۲۰۰۲ فدراسیون بین المللی (ITSF) در فرانسه با هدف ارتقای ورزش فوتبالدستی به عنوان یک سازمان ورزشی سازماندهی شد. تنظیم مسابقات بین المللی و همکاری با کمیته المپیک (IOC) انجام گرفت و بالاخره در سال ۲۰۰۳ این مسابقات قهرمانی در کل اروپا نشر یافت و جهانی شد.
تاریخ این گونه حکایت می کند که بهترین بازیکن فوتبال روی میز، فردریک کالیگنان، بلژیکی ۳۸ ساله، سال ۱۹۹۹ عنوان قهرمانی فوتبال دستی را به دست آورد و او یکی از قهرمانان برتر با کسب بهترین افتخارات در بازی فوتبال روی میز است.                                                                                                                      

 

اندازه فوتبال دستی

البته در سال های اخیر با ایجاد بازی های ویدئویی و رایانه ای، محبوبیت فوتبال دستی کمتر شده است. ولی با این وجود هنوز در بعضی از جوامع این بازی در حال پیشرفت می باشد. در بعضی نقاط دنیا تکمیل بازی فوتبال روی میز به اوج عملکرد خود رسیده است و با دیدن بازی حرفه ای ها هیجانی خاص به همه دست می دهد.
مسابقات فوتبال دستی از ژانویه سال 2009 تاکنون در حال اجراست. در مسابقات جام جهانی و مسابقات جهانی ITSF 2013، تقریبا 500 بازیکن از 30 کشور در نانت، فرانسه به رقابت پرداختند. در همان سال تیم ایالات متحده عملکرد فوق العاده ای داشت و جام جهانی فوتبال دستی را به دست آورد.

عکس فوتبال دستی

 

برندهای معتبر میز فوتبال دستی (Foosball)

تعداد زیادی از انواع مختلف میز فوتبال دستی در بازار وجود دارد که برند های معتبر استفاده شده در مسابقات جهانی ITSF عبارتند از: 
• تورنادو (Tornado)
• فاس (FAS)
• بنزینی (Bonzini)
• روبرتو اسپورت (Roberto Sport)
• فایربال (Fireball)
• گارلاندو (Garlando)
• لئون هارت (Leon Hart)

میزهای فوتبال دستی تورنادو را اینجا ببینید.

مشخصات بهترین فوتبال دستی

ترتیب قرارگیری آدمک های میز فوتبال دستی

ترتیب قرارگیری میله های فوتبال دستی و آدمک ها در تصویر نشان داده شده برای میزهای فوتبالدستی استاندارد در رقابت های ITSF رایج است. با وجود تغییرات مهم و متفاوت در میزهایی که در اسپانیا و آمریکای جنوبی استفاده می شود، هست. پیکربندی و چیدمان آدمک ها در جدول نمایش داده شده از سمت چپ به راست در یک طرف میز فوتبال دستی،  معمولا بدین شرح  است:

مشخصات فنی میز فوتبال دستی

میزهای فوتبال دستی لوکس

اگر شما در بازار به دنبال یک میز فوتبالدستی مدرن با کیفیت عالی هستید بهترین و جامع ترین میز های فوتبال دستی موجود برای خانه های لوکس را می توانید متناسب با فضای در نظر گرفته، انتخاب کنید. اکنون به راحتی می توانید میزهای فوتبال دستی شیک که قابل ست کردن با رنگ دکوراسیون منزل تان باشد، در بازار پیدا کنید. میزهای فوتبالدستی لوکس نمایشگاه زیبایی در فضای باز باغ و ویلای شما ایجاد می کند. با انتخاب یک میز فوتبال دستی لاکچری وضعیت تازه و منحصربفردی را به فضای خانه خود اضافه کنید.

مشخصات فوتبال دستی استاندارد

میزهای فوتبال دستی تجاری

میزهای فوتبالدستی تجاری دارای قابلیت های استفاده از سکه یا ژتون هستند. برای باشگاه ها و اماکن عمومی طراحی شده و همیشه مرکز توجه می باشند. این میزها برای محیط های بیرون بسیار سرگرم کننده بوده و موجب ایجاد هیجان می شوند. سطح رویی میزهای فوتبال دستی تجاری اغلب دارای یک صفحه شیشه ای هستند تا توپ به بیرون پرتاب نشود و بازیکنان به راحتی می توانند از زیر شیشه، بازی را کنترل کنند.

مشخصات میز فوتبال دستی

تفاوت بین دسته های ساده و دسته های تلسکوپی میزهای فوتبال دستی

میزهای فوتبال دستی به طور سنتی با دسته های ساده ساخته شده اند، به این معنی که دسته میله ها از طرف دیگر میز خارج شده و عقب و جلو می روند. در سال های اخیر بازار تکنولوژی میزهای فوتبال دستی افزایش یافته است، تولید کنندگان "دسته های تلسکوپی" را معرفی کرده اند. این دسته ها مانند یک آستین طراحی شده اند، به طوری که آنها به سمت داخل و خارج حرکت می کنند اما از طرف مقابل میز بیرون نمی روند. هنگام خرید یک میز فوتبالدستی برای خانه، دسته های تلسکوپی اغلب به عنوان گزینه ایمن تر در نظر گرفته می شوند. دسته های تلسکوپی طراحی شده به علت خارج نشدن از طرف دیگر میز، بازی حریف مقابل را مختل نمی کنند. همچنین برای کودکانی که کنار میز ایستاده و تماشاچی بازی فوتبال دستی هستند، بسیار مطمئن و ایمن تر است. آدمک های داخل زمین فوتبال دستی به میله ها پرس شده اند که این کار کیفیت، دوام و سرعت عمل بازی را افزایش می دهد. جهت اطلاعات بیشتر در مورد فوتبال دستی دسته تلسکوپی اینجا کلیک کنید.

محصولات مرتبط با مطلب

%
در حال انبارگردانی
ناموجود

نظر شما در رابطه با این مطلب چه بود و چه امتیازی به آن می دهید؟

خرید تلفنی پشتیبانی آنلاین

سبد خرید

تومان تا تبدیل شدن به کاربر
در پایان این خرید، شما تومان برای خرید بعدی شارژ هدیه می گیرید
رنگ: - سایز:
%
تومان
تعداد
سبد خرید شما خالی است.
در حال بارگذاری...